برگزاری دوره آموزشی حفظ قرآن با تدریس «محمدمهدی بحرالعلوم»
کد خبر: 3986054
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

برگزاری دوره آموزشی حفظ قرآن با تدریس «محمدمهدی بحرالعلوم»

استاد و حافظ کل قرآن کریم، دوره آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن را طی دو ماه مرداد و شهریور برگزار می‌کند.

برگزاری دوره آموزش حفظ و مفاهیم قرآن از سوی «محمدمهدی بحرالعلوم»

به گزارش ایکنا، جلسات حفظ و مفاهیم قرآن کریم با تدریس محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ کل قرآن و مدرس آموزش حفظ قرآن کریم در ماه‌های مرداد و شهریور و در دو گروه بانوان و آقایان به صورت مجزا برگزار می‌شود. زمان ثبت‌نام در این جلسات تا پنجم مرداماه و از طریق مراجعه به نشانی tocif.ir امکان‌پذیر است.

بحرالعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این دوره، بیان کرد: بیش از یک سال است که فعالیت‌های آموزش حفظ قرآن کریم در شبکه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی آغاز شده و طی آن دروسی به صورت کوتاه، مختصر و مفید و کاملاً رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. برخی مؤسسات و معلمان حفظ نیز این درس‌ها را در صفحات خود و در فضای مجازی بازنشر داده و بازخورد خوبی به همراه داشته است.

وی افزود: در ادامه برخی افراد که از این دروس بهره‌مند شده‌اند، تقاضا داشتند ارتباطات دوسویه وجود داشته باشد تا راهنمایی‌هایی را برای حفظ دریافت کنند. البته این ارتباطات از طریق فضای مجازی وجود داشت، اما برای بهتر شدن این ارتباطات و ارائه آموزش‌ها، مقرر شد از طریق سایت tocif.ir دوره‌ای با عنوان «حفظ و مفاهیم قرآن کریم» راه‌اندازی شود.

این مدرس حفظ با اشاره به اینکه در این دوره آموزش‌هایی در مورد حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای بانوان و آقایان و در کلاس‌های عمومی و خصوصی ارائه خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه سطح مخاطبان و سن آنها مهم است، منتظر هستیم ثبت‌نام به پایان برسد تا با توجه به استقبال مخاطبان نسبت به سطح‌بندی اقدام کنیم.

بحرالعلوم با تأکید بر اینکه این آموزش‌ها به صورت جلسه‌ای و نه کلاسی اداره می‌شود، در مورد تفاوت جلسه و کلاس در ارائه آموزش‌ها، گفت: تفاوت کلاس و جلسه در این است که در کلاس ورودی و خروجی مشخص است و افراد هم‌سطح هستند. تدریس هم مشخص است که باید به کجا برسد. اما در جلسات سنتی حفظ که نمونه آن را در جلسه امامزاده پنج تن(ع) شاهد بودیم، مخاطبان از هر سن و جنسی حضور دارند و استاد هم مطالبی را فراخور عموم، بیان می‌کند. به همین خاطر اسم دوره جدید را جلسه گذاشتیم تا افراد مختلفی را پوشش دهد. با این وجود بسته به استقبال مخاطبان احتمال دارد سطح‌بندی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha