حماس عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا را محکوم کرد
کد خبر: 3986071
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

حماس عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر را محکوم کرد و آن را تکان‌دهنده و ناپسند خواند.

به گزارش ایکنا؛ این جنبش امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم موجب مشروعیت‌بخشی به اشغالگری در سرزمین فلسطین خواهد شد و زمینه را برای ادامه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و ارتکاب جنایات وحشیانه علیه آن فراهم می‌کند.

حماس اتخاذ چنین تصمیمی را از سوی کشورهای آفریقایی که قرن‌ها استعمار و نژادپرستی گریبانگیرشان بوده و هست، مایه تأسف خواند.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در این بیانیه آمده است که ما کشورهای آفریقایی را همچون همیشه حامی و پشتیبان خود در مبارزات عادلانه برای رسیدن به آزادی و استقلال می‌دانیم و امیدوار به حمایت قدرتمند و مستمر این کشورها هستیم.

حماس خواستار اخراج فوری رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا و تحریم آن تا زمان برقراری عدالت و برآورده شدن خواسته‌های ملت فلسطین اعم از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود شد.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد که این رژیم به عنوان یک عضو ناظر، به عضویت اتحادیه آفریقا درآمده است.

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این باره، عضویت این رژیم در اتحادیه آفریقا را دستاوردی دیپلماتیک دانست.

انتهای پیام
captcha