فدراسیون بین‌المللی جودو ورزشکار الجزایری مخالف اسرائیل را محروم کرد
کد خبر: 3986083
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱

فدراسیون بین‌المللی جودو ورزشکار الجزایری مخالف اسرائیل را محروم کرد

«فتحی نورین» جودوکار الجزایری پس از آنکه در المپیک توکیو از مواجهه با حریف اسرائیلی خودداری کرد از سوی فدراسیون بین‌المللی جودو با محرومیت موقت مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پس از انصراف فتحی نورین جودوکار الجزایری از مواجهه با حریف اسرائیلی در المپیک توکیو، فدراسیون بین‌المللی جودو و او مربی‌اش را از شرکت در دیگر مسابقات جودو به طور موقت محروم کرد. فدراسیون جهانی این اقدام نورین و مربی‌اش عمار بن خلف را مخالف ارزش‌های این فدراسیون و عملی تبعیض‌آمیز توصیف کرده است.

فدراسیون بین‌المللی اعلام کرد که کمیته المپیک الجزایر کارت‌های حضور نورین و مربی او را پس گرفته و با اعمال مجازات آن‌ها را به کشورهای خود بازگردانده است، اما فدراسیون بین‌المللی به طور دقیق معلوم نکرده که این مجازات چیست. نورین روز جمعه به رسانه‌های الجزایری گفته بود كه حمایت وی از آرمان فلسطین و رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانع از رویارویی او با جودوکار اسرائیلی شده است.

قرار بود نورین 30 ساله روز دوشنبه در مقدماتی وزن 73 کیلوگرم به مصاف محمد عبدالرسول سودانی برود که برنده این مسابقه باید به مصاف حریف اسرائیلی می‌رفت.

نورین در اظهاراتی به شبکه محلی البلاد تصریح کرد که موضع من در مورد مسئله فلسطین ثابت است، من عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنم و اگر عدم حضور در المپیک برای من هزینه‌ای داشته باشد، خدا آن را جبران خواهد کرد.

این چهارمین بار است که  قهرمان الجزایری از مواجهه با رقیبان اسرائیلی خودداری می‌کند، او در سال 2019 نیز در دور سوم مسابقات جودو قهرمانی جهان در ژاپن از رویارویی با این حریف خودداری کرده بود.

نورین یکی از مشهورترین کشتی گیران در الجزایر و آفریقا است که پیش از این موفق به کسب چندین عنوان قهرمانی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به قهرمانی آفریقا در وزن 73 کیلوگرم در سال 2018 اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha