زدودن غبار مظلومیت از چهره غدیر نیازمند تلاش بیشتر است
کد خبر: 3986122
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی:

زدودن غبار مظلومیت از چهره غدیر نیازمند تلاش بیشتر است

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی گفت: برای ماندگاری و تبلیغ غدیر، مثل اربعین، عاشورا و ایام فاطمیه، همه باید احساس مسئولیت کنند تا غدیر را از مظلومیت در بیاوریم و غبار مظلومیت را از چهره نورانی غدیر بزداییم.

همه باید برای زدودن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنندحجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت برگزاری «کنگره شعر ترکی غدیر» اظهار کرد: مسئله شعر یکی از ابزارهای بسیار مهم برای تبلیغ و تبیین مسائل است، مقام معظم رهبری فرموده‌اند که هیچ مسئله مهمی بدون آمیخته شدن با هنر ماندگار نمی‌شود.

وی افزود: هر چیزی که با هنر آمیخته شود ماندگار است، علامه امینی(ره) در کتاب شریف «الغدیر» مسئله شعر و غدیریه را به‌صورت مفصل مطرح کرده‌اند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئله شعر خیلی مهم و تأثیرگذار بوده و ابزار مهمی برای تبلیغ است‌، ادامه داد: شعر می‌تواند برای تبیین و ماندگاری غدیر، گسترش و ترویج اهداف آن، بسیار مؤثر باشد.

وی گفت: آذربایجان از دیرباز تاکنون، مهد تربیت شعرای بزرگ است و استان شاعر خیز شعرای آیینی است، لذا برای اولین بار این کنگره بین‌المللی شعر ترکی، به‌صورت بین المللی در استان ما برگزار می شود.

کاملی‌فر مظلومیت غدیر را غیرقابل انکار خواند و افزود: واقعاً غدیر مظلوم بوده و تا به حال برای آن کار قابل توجهی انجام نشده است؛ البته باز هم از استان آذربایجان‌شرقی قدم‌های بسیار بلندی برای غدیر برداشته شده است، مرحوم علامه امینی(ره) که از این استان برخاستند، با نوشتن کتاب‌های ارزشمند «الغدیر»، یک اثر ماندگار و جاودانه برای تبلیغ غدیر به جا گذاشتند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: برای ماندگاری و تبلیغ غدیر، مثل اربعین، عاشورا و ایام فاطمیه، همه باید احساس مسئولیت کنند تا غدیر را از مظلومیت در بیاوریم و غبار مظلومیت را از چهره نورانی غدیر بزداییم.

وی در پایان یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند همه وظیفه دارند تا روز قیامت، پدران به فرزندان خود و حاضرین به غائبین، مسئله غدیر را تبلیغ کنند و خطبه امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) را فهمیده و به همگان برسانید و مخالفان را نهی کنید.

انتهای پیام
captcha