آزادی دستگیرشدگان اعتراضات اخیر بدون محکومیت در پرونده
کد خبر: 3986266
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
امام جمعه اهواز درخواست کرد:

آزادی دستگیرشدگان اعتراضات اخیر بدون محکومیت در پرونده

نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه اهواز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر گلایه نداشتن از مردم برای اعتراضات اخیر، گفت: درخواست صادقانه من این است که رأفت اسلامی شامل افرادی که بدون وابستگی در اعتراضات حضور داشته و دستگیر شده‌اند، شود.

آزادی دستگیرشدگان اعتراضات اخیر بدون محکومیت در پرونده

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز شب گذشته، دوم مردادماه طی ارتباط تصویری با برنامه  زنده مصباح شبکه قرآن و معارف سیما به بیان توضیحاتی در مورد وضعیت این استان و اعتراضات اخیر مردم پرداخت.

وی در ابتدای صحبت های خود به برخی خدمات استان خوزستان و اهالی این استان به کشور اشاره کرد و گفت: مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس مشکلات متعددی را تحمل کردند و بعد از آن هم جراحات بعد از جنگ را تحمل کردند.

موسوی فرد با اشاره به منابع فراوان در این استان افزود: با توجه به وجود این منابع و زیرساخت‌هایی که در استان وجود دارد باید یک بسته کامل برای این استان در نظر گرفته شود، اگر استان خوزستان قوی باشد جمهوری اسلامی قوی است و لذا باید در بسته‌ای که تعریف می شود همه مولفه های توانمندی در آن وجود داشته باشد.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این موضوع که 80 درصد منابع زیرزمینی و روزمینی کشور از طریق استان خوزستان تأمین می شود، بیان کرد: وجود این حجم از منابع در استان می طلبد که فرصت خوبی هم برای آن فراهم شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که فرموده‌اند نباید از مردم بابت این اعتراضات گلایه کرد، گفت: در این اعتراضات آنهایی که محرک و وابسته بودند شاید کمتر از یک درصد باشند و با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری، اعتقاد دارم باید رأفت اسلامی شامل حال افرادی که به واسطه این اعتراضات دستگیر شده اند، شود و بدون درج محکومیت در پرونده در اسرع وقت آزاد شوند. این درخواست صادقانه من است و امیدوارم محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه کمتر استانی مانند خوزستان سختی ها را تحمل کرده است، گفت: در این مدت رسیدگی هایی انجام شده و تمام ظرفیت به میدان آمده است. ارتش، سپاه، دولت و خیرین کف میدان هستند. در گذشته حدود 1400 روستا مشکلات آب داشتند که مشکل 700 روستا حل شد و 702 روستا همچنان با مشکل مواجه هستند. با صحبتی که با ستاد اجرایی فرمان امام شد اعتبار خوبی برای این روستاها که اغلب با تانکر آبرسانی می شوند، در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مبالغ و اعتباراتی که در نظر گرفته شده است تصور من این است که تا پایان سال مشکل این روستاها برطرف شود. البته من مسئولیت اجرایی ندارم و این بر اساس گفته ها و وعده های داده شده است. همچنین آبی که از کرخه رها شده است، حجم گسترده‌ای بوده و تا پایین دست هم رسیده است. من به برخی مناطق رفتم و وضعیت دام ها را مشاهده کردم و مطمئن هستم اگر زبان داشتند فریاد العطش می زدند.

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه مطالبه مردم پایدار ماندن آب است، گفت: برای پایدار ماندن آب بنا شده است رهاسازی آب سد سیمره نیز انجام شود و تصور می کنم با مجموع این اقدامات آب پایدار خواهد ماند.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری صحبت های خود یکی از مشکلات اهواز و استان خوزستان را فاضلاب عنوان کرد و افزود: ما باید تلاش کنیم بارندگی شدید به فرصت تبدیل شود نه برای ما تهدید به حساب بیاید، اگر هزینه‌هایی که انجام شده است صرف سد بختیاری می شد مشکلات مربوط به سیلاب‌ها را نداشتیم.

وی افزود: سال گذشته 400 نقطه آبگیر شناسایی شد که حدود 58 نقطه از آنها بحرانی بودند و باید چاره ای برای آنها اندیشیده می شد لذا 20 نقطه از این نقاط رفع مشکل شد و 10 نقطه نیز به صورت اضطراری و موقت رفع مشکل شده است، سایر نقاط نیز فرصت داریم تا در چند ماه آینده که بارندگی ها آغاز می شود، رفع مشکل شوند و اگر این کار صورت نگیرد باز هم مشکل آفرین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha