توطئه وهابیت در حذف حدیث الدار از کتاب حسنین هیکل
کد خبر: 3986313
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
آیت‌الله کورانی مطرح کرد:

توطئه وهابیت در حذف حدیث الدار از کتاب حسنین هیکل

آیت‌الله کورانی در نشست «استنادات امیرالمؤمنین(ع) به حدیث غدیر» گفت: حسنین هیکل، سیره پیامبر(ص) را با عنوان حیات محمد(ص) نوشت و حدیث الدار را هم در کتابش آورد. سفارت عربستان در مصر گفت اگر این حدیث را حذف کنید 500 نسخه می‌خریم لذا الان در چاپ اول این کتاب حدیث الدار وجود دارد ولی در چاپ‌های بعدی نیست.

ارسال// تابلوی غدیر تصویر شود/ توطئه وهابیت در حذف حدیث دار از کتب // دوشنبهبه گزارش ایکنا، آیت‌الله علی کورانی، سوم مردادماه در نشست علمی «استنادات امیرالمؤمنین(ع) به حدیث غدیر»، ضمن تبریک عید غدیر، گفت: بیعت غدیر و ایستادن و خطبه‌خوانی پیامبر(ص) و نزول جبرئیل در آن روز عاملی برای تفکر انسان در اصل قضیه ولایت است. پیامبر(ص) در حج وداع فرمودند که اجل من نزدیک است و از مردم خواستند که بیایید با من به حج تا علاوه بر یادآوری مجدد حج، ولایت امام علی(ع) را اعلان کنند.

وی با اشاره به اینکه شش خطبه از پیامبر(ص) در سفر حج بلاغ وجود دارد، افزود: پیامبر در مکه، عرفه، روز عید، جمره عقبه، مسجد خیف و در غدیر خطبه ایراد فرمودند و در همه آنها بر ولایت اهل بیت(ع) و قرآن و عترت تاکید کردند؛ همچنین در خطبه عرفه، مژده به 12 امام ربانی و الهی بعد از خودشان دادند.

کورانی افزود: وقتی به رسالت الهی از آدم تا خاتم می‌نگریم می‌بینیم همه انبیاء وصی و خلیفه دارند، آدم و ادریس و سلیمان و ... و اجازه نمی‌دهند مردم بدون ولی و سرپرست شده و گمراه شوند و پیامبر(ص) ما هم از این مسئله مستثنی نیست و به دفعات مکرر بر وصایت و خلافت امام علی(ع) تاکید فرمودند.

کورانی با اشاره به دشمنی‌ها با امام علی(ع) بیان کرد: انسان نمی‌تواند رسالت و تاریخ را بفهمد مگر اینکه سر کینه‌ای را که قبیله قریش از بنی‌ هاشم داشتند بفهمیم، وقتی پیامبر(ص) اعلان بعثت کرد کفار قریش از بنی هاشم خواستند که حضرت محمد(ص) را تحویل دهند تا کشته شود و کارشان تا جایی رسید که براساس آیات قرآن آنها حاضر شدند که بارانی از عذاب بر آنها ببارد ولی پیامبری حضرت محمد(ص) و خضوع در برابر بنی هاشم را قبول نکنند. 

وی افزود: پیامبر(ص) سه سال در ابتدای نبوت، مخفیانه اسلام را تبلیغ کردند تا اینکه آیه یوم الانذار نازل شد و پیامبر(ص) 40 نفر را دعوت فرمود؛ پیامبر(ص) طبق حدیث الدار به امر خداوند، برای خود جانشین انتخاب کرد و تنها علی(ع) دعوت ایشان را اجابت نمود؛ طبری و غیر طبری حدیث الدار را روایت کرده‌اند که خداوند فرمود کسی که قبول کند حامی و یار پیامبر(ص) باشد بعد از او وصی و خلیفه است.

توطئه وهابیت در حذف حدیث الدار

کورانی اضافه کرد: حسنین هیکل، سیره پیامبر(ص) را با عنوان حیات پیامبر(ص) نوشته و حدیث الدار را هم در کتابش آورد. سفارت عربستان در مصر گفت اگر این حدیث را حذف کنید 500 نسخه می‌خریم لذا الان در چاپ اول حیات محمد(ص) حدیث الدار وجود دارد ولی در چاپ‌های بعدی نیست.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: طبق عقل و شریعت الهی محال است که پیامبری بداند آخر عمرش فرا رسیده است ولی سرنوشت دین و مردم را رها کند، بنابراین انتخاب امام علی(ع)، انتخاب خداوند است؛ پیامبر(ص) از ابتدای رسالت تا ساعت وفات دائما بر عترت تاکید داشتند؛ و آیه «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» بهترین مؤید بر این مسئله است؛ در روایت عایشه هم بیان شده که در ماجرای کساء پیامبر(ص) اهل بیت(ع) را معرفی نمود.

کورانی اظهار کرد: بارها جبرئیل در سفر حج بلاغ پیام آورد که علی(ع) را به عنوان ولی به مردم معرفی کن ولی پیامبر(ص) می‌فرمود که من از اینکه امتم تازه مسلمان هستند و ممکن است ولایت را نپذیرند بیم دارم ولی در غدیر آیه نازل شد که حتما باید ولایت و امامت علی(ع) اعلان شود و در حقیقت خدا او را تهدید کرد.

وی افزود: پیامبر(ص) هم خطاب به مردم فرمود؛ ولی شما بعد از خدا کیست و همه گفتند شما؛ فرمود آیا من بر شما اولی‌تر از خودتان نیستم و همه تاکید کردند هستید؛ سپس دست علی(ع) را گرفت و ولایت ایشان را اعلام کرد؛ وقتی ماجرا تمام شد جبرئیل نازل و آیه آورد که: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا» و آیه دیگر یعنی سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ هم در تایید همین مسئله نازل شد لذا مسئله غدیر خیلی روشن است. 

استاد تاریخ اسلام حوزه علمیه ادامه داد: خیمه‌ای نصب شد و پیامبر(ص) فرمودند با علی(ع) بیعت کنید و همه با امام با تعبیر بخ بخ بیعت کردند و حتی زنان از جمله زنان پیامبر(ص) هم به خیمه امام آمدند و در تشت آب بیعت کردند.

اعتراف علمای ناصبی به تواتر حدیث غدیر

وی با اشاره به اعتبار روایت غدیر افزود: ذهبی ناصبی و متعصب گفته؛ من تعجب کردم دیدم طبری در اسانید حدیث غدیر چند جزوه نوشته و گفته 120 صحابه این حدیث را روایت کردند. طبق نقل در روز غدیر کسی اعتراضی نداشت ولی منافقان در جایی به نام عقبه هرشا در بازگشت به مدینه همان کاری را کردند که در تبوک موفق نشده بودند.

کورانی گفت: طبق روایت سنی‌ها در حادثه تبوک 14 نفر بالای کوه رفتند تا با سنگ، ناقه پیامبر(ص) را رم دهند و با کشته شدن پیامبر(ص) خلافت را به سود خود تعیین کنند ولی جبرئیل نازل شد و صحنه تاریک شب، روشن شد و پیامبر(ص) همه منافقان را شناخت و آنها را لعن کرد و همین کار در عقبه بعد از غدیر هم تکرار شد ولی باز هم موفق نشدند.

 

انتهای پیام
captcha