جشن غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کجا برویم؟
کد خبر: 3986369
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

جشن غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کجا برویم؟

غدیر عید بزرگ مسلمانان است، عیدی که در آن تبعیت از ولایت علی(ع) بر مسلمانان واجب شد. بزرگداشت این عید، بزرگداشت دستور الهی است که از زبان نبی(ص) ابلاغ شد.

جشن غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کجا بریم؟

به گزارش ایکنا، به مناسبت عید بزرگ غدیر خم، جشن‌ها و مراسم متعددی در کشور برگزار می‌شود اما مسلماً صاحب این عید بزرگ راضی به آسیب دیدن شیعیان خود نیست و همیشه حفظ جان و سلامت انسان‌ها را در تمام دوران امامت و خلافت خود مدنظر داشته است.

بر همین اساس با تأکید بر اینکه جسم انسان امانت الهی است و باید مراقبت سلامت این امانت بزرگ الهی بود، محل‌های برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت که با حفظ پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برپایی مراسم سرور اهل بیت(ع) می‌کنند را منتشر می‌کنیم.

جشن بزرگ عید ولایت

جشن بزرگ عید ولایت روز سه‌شنبه پنجم مردادماه ساعت ۱۹ روبروی مجتمع کوروش با سخنرانی حجت‌الاسلام امیر سلطانی، مداحی علیرضا رباطی و اجرای گروه سرود نور مشکات در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

هیئت رأیه‌الرضا(ع)

به مناسبت میلاد امام هادی(ع) و ایام مبارک عید غدیر، هیئت رأیه‌الرضا(ع) دوشنبه چهارم مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا مراسم جشنی با سخنرانی و مداحی حجت‌الاسلام صراف، حیدر خمسه، کاظم غفارنژاد و اجرای گروه تواشیح ابرار در مسجد دارالسلام برگزار می‌‌کند.

مسجد جامع نظام مافی

به مناسبت عید غدیر خم، از روز چهارشنبه ششم مردادماه تا روز جمعه هشتم مردادماه مراسم جشن در مسجد جامع نظام مافی واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از سه راه جنت‌آباد جنوبی برگزار می‌شود.

روز چهارشنبه حجت‌الاسلام موسوی‌مطلق، روز پنج‌شنبه حجت‌الاسلام عابدینی و روز جمعه حجت‌الاسلام ماندگاری بعد از نماز مغرب و عشاء در این مسجد سخنرانی می‌کنند و حسن منصوری، سعید قربانی، مهدی میرزایی، احسان ارضی و سید محسن مرتضوی نیز به مداحی می‌پردازند. همچنین روز پنج‌شنبه هفتم مردادماه مراسم قرائت زیارت امین‌الله و سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی از ساعت 12 در این مسجد برگزار می‌شود.

مسجد جامع الزهرا(س)

جشن بزرگ عید امامت روز چهارشنبه ششم مردادماه از ساعت 20:30 تا 23 با اجرای علیرضا عینالو، گروه تواشیح ذکر، اجرای موسیقی سنتی زنده، نماخوانی غدیر گروه میثم، نورافشانی در مسجد جامع الزهرا(س) واقع در میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان شهید دلواری برگزار می‌شود.

مسجد ارک

مراسم جشن عید غدیر در مسجد ارک امسال با سخنرانی علی ثمری و مداحی منصور ارضی روز چهارشنبه ششم مرداد از ساعت 19:30 و پنج شنبه هفتم مرداد از ساعت ۱۰ در این مسجد به نشانی خیابان پانزده خرداد مسجد ارک تهران برگزار می‌شود.

حسینیه آیت‌الله حق شناس

حجت‌الاسلام حسینی قمی، حجت‌الاسلام میرباقری و حجت‌الاسلام میر هاشم حسینی سخنرانان مراسم عید غدیر حسینیه حق‌شناس هستند که این مراسم با مداحی سید مجید بنی فاطمه، حسن خلج و مهدی رسولی از روز سه‌شنبه پنجم مرداد آغاز شده و تا جمعه هشتم مردادماه از ساعت 6:30 تا هشت برگزار می‌شود.

مسجد روحانی

حجت‌الاسلام حسینی قمی، حجت‌الاسلام ماندگاری، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی، حجت‌الاسلام علوی تهرانی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم هاشمیان، حجت‌الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری، حجت‌الاسلام سید محمد علی غروی و حجت‌الاسلام سید عبدالامیر علم‌الهدی سخنرانان جشن عید غدیر مسجد روحانی واقع در میدان خراسان خیابان شهید حداد عادل مسجد روحانی هستند.

ابوذر بیوکافی، محمد حسن فیضی، علی آئینه چی، علی مهدوی نژاد و مرتضی طاهری نیز مداحی این مراسم را که از روز دوشنبه چهارم مردادماه آغاز شده و تا 12 مردادماه بعد از ساعت 21 برگزار می‌شود، برعهده دارند.

هیئت مکتب الرسول (ص)

هیئت مکتب الرسول(ص) ششم و هفتم مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کنعانی و حجت‌الاسلام خوشی خوانساری و مداحی ابوالفضل بختیاری، احمد شریبانی، مهدی خادم، محشن جعفری وعلی اصغر خواجه زاده از ساعت 20:30 واقع در شهرری خیابان ۲۴ متری پیلغوش کوچه برادران اکبری کوچه صادقی پلاک ۷ میزبان مردم است.

مهدیه امام حسن مجتبی(ع)

حجت‌الاسلام محمود ابوالقاسمی در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان آزادی تقاطع یادگار امام مهدیه امام حسن مجتبی(ع) ششم و هفتم مرداد سخنرانی ویژه عید غدیر دارد و این مراسم با مداحی سعید حدادیان، حسین طاهری، محمد حسین حدادیان، مهدی رسولی، مجید تال، نادر جوادی، شهروز حبیبی و طاهر قلندری از ساعت 21 برگزار می‌شود.

هیئت حضرت ولیعصر(عج)

این هیئت چهارشنبه ششم مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام رضا اصلانی و مداحی محمدرضا غلامرضازاده از ساعت ۲۱ در شهرری، خیابان فداییان اسلام روبروی پمپ بنزین کوچه کوهپایگانی برنامه دارد.

هیئت دارالبکا حضرت زهرا(س)

هیئت دارالبکا حضرت زهرات(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی مطلق و مداحی سید محمد جوادی، محمد حسین پویانفر، ابوالفضل بختیاری، علی ناظمی، حسین رجبیه و حسین محبی از 6 مردادماه به مدت 3 روز از ساعت 19 در بهارستان خیابان دیالمه خیابان موحدی پلاک ۳برنامه عید غدیر دارد.

حسینیه کربلا

حسینیه کربلا با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و مداحی عبدالرضا هلالی و سید مجید بنی‌فاطمه روز پنجشنبه ۷هفتم مرداد از ساعت 10:30 برنامه دارد. این حسینیه در بلوار شهید اندرزگو واقع شده است.

هیئت مکتب الزهرا (س)

این هیئت امروز چهارشنبه ششم مردادماه با سخنرانی حشمت‌الله قنبری و مداحی محمدرضا طاهری و حسین طاهری از ساعت 21 در میدان سپاه خیابان پادگان ولیعصر (عج) برنامه دارد.

هیئت ریحانه النبی

سید حسین عرب و حجت‌الاسلام ناصر رفیعی سخنرانان مراسم چهارشنبه ششم مردادماه هیئت ریحانه النبی هستند که در این مراسم عبدالرضا هلالی، محمد حسین پویانفر، مهدی رعنایی و محمد فصولی مداحی می‌کنند. سیدحمیدرضا برقعی(شاعر) نیز در این مراسم که از ساعت 18 در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود، به شعرخوانی می‌پردازد.

حسینیه انصار العباس(ع)

این حسینیه واقع در خیابان قزوین خیابان شهیدان حسنی همزمان با عید غدیر از ساعت 21 میزبان مردم است. مهدی آصفی و حجت‌الاسلام حامد کاشانی در این مراسم سخنرانی می‌کنند و سید محمد جوادی، حسین طاهری، جواد حیدری، سعید چرخکرد، محمد جواد شرافت، محسن ناصحی، محمد حسین ملکیان، محمدرضا طهماسبی، مرتضی حیدری آل کثیر، حسین صیامی و حسین رستمی مداحان مراسم هستند.

هیئت احرار الحسین(ع)

حجت‌الاسلام مهدی دانشمند روز پنج شنبه از ساعت 21 در هیئت احرارالحسین(ع) واقع در بزرگراه محلاتی بعد از پل ری حسینیه انصار الحسین(ع) سخنرانی دارد. صابر خراسانی نیز در این مراسم به شعرخوانی می‌پردازد و امیر کرمانشاهی، عبدالرضا هلالی، محمد فصولی و حیدر خمسه مداحی مراسم را عهده‌دار هستند.

حسینیه گودال قتلگاه

حسینیه گودال قتلگاه واقع در تقاطع بزرگراه محلاتی و ابوذر ششم مردادماه از ساعت 18 با سخنرانی مهدی توکلی، شیخ عباس صراف، حجت‌الاسلام خیرالله مردانی، شیخ عباس ابوالحسنی و عباس دلجو و مداحی جمعی از مداحان کشور برنامه دارد.

انتهای پیام
captcha