نشان فداکاری به شهید حسين ميرزايی تعلق گرفت
کد خبر: 3986436
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
به‌ پاس رشادت و مدیریت جهادی

نشان فداکاری به شهید حسين ميرزايی تعلق گرفت

برابر تصویب شورای عالی نشان‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «حسين ميرزايی» تعلق گرفت.

نشان فداکاری به شهید بهمن «حسين ميرزايی» گرفتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ارتش؛ برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌ پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «حسين ميرزايی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایستاد، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهيد حسين ميرزايی در روز بيست و دوم اسفند ماه 1325 در شهرستان قزوين به دنيا آمد. به دليل علاقه شديدی كه به شغل نظامی‌گری داشت بعد از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشكده افسری ارتش شد و بعد از طی دوره مقدماتی با درجه ستوان دومی خدمت رسمی خود را در يگانهای نيروی زمينی ارتش آغاز کرد.

وی فعالیت سیاسی و مذهبی خود را از همان اوایل انقلاب شروع کرد و در سال 1358 به عضویت کتابخانه «ولی عصر (عج)» درآمد و سپس سرپرستی کتابخانه را به عهده گرفت و فرزندان انقلاب را با کتب مذهبی و انقلابی در مسیر خط امام هدایت می کرد.

شهيد ميرزايی به همراه شهید عباس خوشگو این کتابخانه را تا سال 1359 اداره کردند، سپس به همراه چند تن از دیگر برادران به فرمان امام امت (ره) وارد ارتش بیست میلیونی (بسیج مستضعفین) شد تا دوره آموزش نظامی را پشت سر گذارد و پس از اتمام آموزش نظامی با عنوان یک فرد بسیجی به پاسداری از انقلاب خونبار اسلامی و دستاوردهای آن بپردازد و روزها در سنگر مدرسه و شبها در سنگر مسجد به نگهبانی و گشت شبانه در محل و ... می‌پرداخت.

با آغاز جنگ تحميلی  به عنوان فرمانده گردان تيپ 2 لشگر 16 زرهی قزوين در منطقه عملياتی جنوب غرب خوزستان و دهلاويه حضور يافت.

سرانجام شهید والامقام در مورخه هجدهم مهرماه 1359در محور دهلران-کرخه در درگيری مستقيم با دشمن به شهادت رسيد.

انتهای پیام
captcha