«مرصاد» سند صلح‌طلبی ایران است/ منافقین همتایان داعش و هیتلرند
کد خبر: 3986608
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
سردار کوثری در گفت‌وگو با ایکنا:

«مرصاد» سند صلح‌طلبی ایران است/ منافقین همتایان داعش و هیتلرند

سردار اسماعیل کوثری گفت: مرصاد به دنیا و آنهایی که دائم بیان می‌کردند ایران جنگ‌طلب است ثابت کرد که ما صلح‌طلبیم.

عملیات «مرصاد» کمر منافقین را شکستبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ امروز سه‌شنبه پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین «مرصاد» است. به همین مناسبت گفت‌وگویی با سردار محمد اسماعیل کوثری، مشاور پیشین فرمانده کل سپاه پاسداران و نماینده ادوار مختلف مجلس پیرامون اهمیت این عملیات در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام داده‌ایم.

حمله پس از قبول قطعنامه

سردار اسماعیل کوثری ابتدا در رابطه با علت‌ اهمیت این عملیات چنین بیان کرد: این عملیات چند علت مهم داشت. یکی آنکه استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل، کشورهای ارتجاع منطقه، مخصوصاً صدام و ارتش بعث عراق و منافقین دائماً بیان می‌کردند که ایران جنگطلب است و نمی‌خواهد صلح کند. اما ایران در آن زمان قطعنامه را پذیرفته بود و رسماً آن را اعلام کرده بود و در تمام جهان مشخص شده بود که اینطور نیست که آنها می‌گفتند. ولی ما می‌بینیم که بلافاصله بعد از پذیرش قطعنامه خیال می‌کنند ایران از روی ضعف مجبور به پذیرش قطعنامه شده است. دشمنان بعد از آن، همه با هم یکی می‌شوند و به ما حمله می‌کنند. اما ایران که قطعنامه را پذیرفته بود؛ چرا آنها بعد از قبول قطعنامه دوباره حمله کردند؟ اما با این حال می‌گفتند که این ایران است که جنگطلب است!

وی ادامه داد: آنها حمله کردند؛ حتی بدتر از روزهای ابتدایی جنگ در سال 59 تجاوز کردند. آن موقع نتوانسته بودند شهرهای گیلان غرب و سرپل ذهاب را بگیرند اما اینبار این شهرها را هم اشغال کردند. دشمن به منافقین بسیار اختیار داده بود و حمایتشان کرد. به قدری که گفتند ما از طریق هوا شما را پشتیبانی می‌کنیم تا شهر سرپل ذهاب و گیلان غرب را بگیرید و از آنجا بتوانید راحت به سمت تهران بروید. یعنی هدف آنها در اصل ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود.

بیشترین نیرو در طول تاریخ دفاع مقدس

مشاور پیشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: موارد دیگری نیز بود؛ همه دشمنان با هم بسیج شدند تا این نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند. اما این شد که می‌بینیم که آنها راه به جایی نبردند. آن زمان در داخل هم برخی از مسئولین می‌گفتند که مردم خسته شده‌اند و دیگر در صحنه نمی‌آیند؛ در صورتی که بعد از پذیرش قطعنامه، بیشترین نیرو در طول تاریخ هشت ساله دفاع مقدس در آن مقطع زمانی برای مقابله با دشمن به جبهه‌ها آمدند تا مشت محکمی بر دهان منافقین و ارتش بعث عراق بزنند تا بفهمند این ملت همواره پشت رهبری و نظام هستند و حاضرند که جان خودشان را در  این راه فدا کنند و این باعث موفقیت و پیروزی شد.

وی افزود: در نهایت این مردم بودند با آن انگیزه‌ای که داشتند با حضور خودشان این عملیات را انجام دادند. آنها توانستند شکست سنگینی برای منافقین، ارتش بعث عراق و استکبار جهانی رقم بزنند. در کل نقش رهبری و مردم بسیار اثرگذار بود و باعث شد دشمن کاملا ناامید شده و شکست سنگینی را متحمل شود.

جنایات منافقین

سردار کوثری با یادآوری خاطرات خود از منافقین در عملیات مرصاد بیان کرد: منافقین جنایت‌های بسیاری در شهر اسلام آباد انجام دادند. هرکسی را که می‌گفتند پاسدار، بسیجی و یا حزب‌اللهی است در همان‌ دم او را اعدام می‌کردند و دار می‌زدند تا باعث وحشت مردم شود. باید گفت جنایتی که داعشی‌ها و هیتلر انجام دادند؛ منافقین همان را بر سر مردم اسلام‌آباد آوردند. منافقین برنامه‌شان این بود که وقتی به کرمانشاه رسیدند باز هم همین‌ جنایات را تکرار کنند اما به لطف خدا و با حضور رزمندگان باعث شد که شکست سنگینی بر پیکره آن‌ها وارد شود.

سردار کوثری با بیان این نکته که منافقین تنها ادعا دارند؛ گفت: از مسعود و مریم رجوی گرفته تا بقیه فقط ادعا دارند؛ ولی فهم و درک نظامی آنها در حد و اندازه یک بسیجی ما هم نبوده و نیست. فقط دیگران را فریب می‌دهند که ما این چنین هستیم و سازمان ما چنان است. در صورتی که این عملیات را اگر یک بسیجی ما طراحی می‌کرد به مراتب خیلی قوی‌تر از آنچه که آنها اجرا کردند می‌بود.

وی افزود: آنها نقشه داشتند که هشت ساعته به تهران برسند؛ آن هم با جاده‌های آن موقع که دو طرفه بود! خیال می‌کردند که می‌خواهند بروند تفریح و کسی جلودارشان نیست! این چنین بود که به لطف خدا در تنگه چهارزبر که معروف به تنگه مرصاد شد؛ با حضور رزمندگان محاصره شدند. منافقین در این عملیات چنان ضربه‌ای خوردند که حتی در طول 8 سال جنگ، ندیدم که ارتش عراق هم آنقدر خوار و ذلیل شود. آنها تلاش می‌کردند که اسیر بچه‌های رزمنده نشوند. اینگونه بود که در نهایت حدود دو هزار نفر از آنها کشته شدند. علت آن هم تصمیم مغرورانه مسعود رجوی و استکبار جهانی بود که خیال می‌کردند کسی جلودارشان نیست.

عملیات مرصاد کمر منافقین را شکست

سردار کوثری گفت: ما اصلا از این اتفاق خوشحال نبودیم؛ چون که می‌دانستیم که خیلی از این افراد فریب خورده‌اند. غرور و روحیه استثماری مسعود رجوی باعث شده بود که آنها فریب بخورند. این سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق بود که باعث شد آنها در دامن دشمنان ملت ایران بروند. به لطف خدا این مسئله سبب شد که کمر این سازمان در عملیات مرصاد بشکند و بعد از این ماجرا آنها دیگر تنها کارهای جاسوسی انجام دادند و از طریق نفوذ و جاسوسی برای دشمنان کار می‌کنند. منافقین فهمیدند توان نظامی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را ندارند و نمی‌توانند در مقابل رزمندگان اسلام مقاومت کنند.

این نماینده مجلس در رابطه با شیوه‌ی مبارزه با این گروه در این دوران گفت: این گروه دیگر توانی ندارد و تنها توانشان در فضای مجازی و جمع‌آوری اخبار است. آنها دیگر در شماره نیستند که ما بخواهیم برایشان نیروی جداگانه‌ای بگذاریم. دستشان برای همه رو شده است و دیگر مردم آنها را می‌شناسند و محلی به آنها نمی‌گذراند و توجهی به آنها نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما تا به حال به جنایاتی که این افراد انجام داده‌اند درست و دقیق پرداخته شده است یا خیر گفت:‌ قطعاً هنوز جای کار دارد. باید کسانی که نقش داشته‌اند و تصمیمات را به زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کرده و می‌کنند دادگاهی و مجازات شوند. هرچند بعضی‌ از آنها هستند که فریب خورده‌اند. آنها می‌توانند به کشور بازگردند و به زندگی خود ادامه دهند.

سردار کوثری در پایان بیان کرد: فرماندهی این عملیات در بخش زمینی، قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران بود و در بخش هوایی هوانیروز ارتش حضور داشت. این دو به کمک یکدیگر به مقابله با منافقین و نیروی بعث عراق پرداختند. دشمنان بدانند هرکسی بخواهد کوچکترین تعرضی به کشور جمهوری اسلامی ایران کند با مشت محکم مردم روبرو خواهد شد. ما دیگر آنها را رها نخواهیم کرد و کاری می‌کنیم که از کرده خود پشیمان شوند.

انتهای پیام
captcha