عید غدیر و نمایش فیلم‌های کمدی تکراری از سیما
کد خبر: 3986754
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

عید غدیر و نمایش فیلم‌های کمدی تکراری از سیما

در ایام شادی عیر غدر شبکه‌های مختلف سیما با پخش فیلم‌های تکراری شاد نظیر «امیرکبیر»، «زرد قناری»، «ده رقمی»، «دختر شیرینی‌فروش»، «ماموریت آقای شادی» با جشن مردم همراه می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «امیرکبیر»، «زرد قناری»، «ده رقمی»، «دختر شیرینی فروش»، «ماموریت آقای شادی»، «اخراجی‌ها 2»، «همسر»، «ساوالان» و... پنجشنبه 7 مصادف با عید سعید غدیر خم و جمعه 8 مرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «امیرکبیر» به کارگردانی سعید نیک‌پور، پنج‌شنبه 7 مرداد ساعت 9 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. فیلم روایتگر داستان زندگی امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه و تلاش و فعالیت‌های او در راستای اصلاح امور کشور است. در نهایت و به دلیل اینکه اقدامات امیرکبیر به مذاق بسیاری از درباریان و اطرافیان شاه خوش نمی‌آید، با دسیسه چینی موفق می‌شوند حکم قتل او را از ناصرالدین شاه گرفته و وی را در حمام فین کاشان به شهادت برسانند. سعید نیک‌پور، ایرج راد، فخری خوروش، زنده یاد پرویز پورحسینی، رضا فیاضی و ژاله علو در فیلم سینمایی «امیرکبیر» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «زرد قناری» به کارگردانی «رخشان بنی‌اعتماد»، پنج‌شنبه 7 مرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده؛ کفاش جوانی به‌نام نصرالله مددی که در شهر کوچکی زندگی می‌کند سهم خود را در کفاشی می‌فروشد تا قطعه زمینی بخرد و روی آن به زراعت مشغول شود. زمینی را که او قول نامه می‌کند صاحبش در تهران با سند جعلی به فرد دیگری فروخته است. نصرالله موقعی متوجه می‌شود که عمله‌های خریدار تهرانی روی زمین مشغول کارند.

عیدانه غدیر تلویزیون؛ سبدی رنگارنگ از سینمایی های جذاب

نصرالله همراه زن و فرزندانش برای پیگیری پرونده راهی تهران و در خانه پدرزن ساکن می‌شود؛ اما راه به جایی نمی‌برد. باجناق او آقا کمال دام دیگری برای او می‌گسترد: فروختن یک دستگاه اتومبیل پیکان به نام زرد قناری که بارها به دیگران فروخته و دزدیده شده است. در فیلم سینمایی «زرد قناری»؛ مهدی هاشمی، گلاب آدینه و منوچهر حامدی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «کفش» به کارگردانی مرتضی آسمانی، پنج‌شنبه 7 مرداد ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. «كفش» داستان نوجوانی است كه در روز عید غدیر علی رغم مخالفت های شدید بزرگ‌ترها می‌خواهد به جای پدر بزرگش مسئولیت كفشداری امام زاده را بر عهده گیرد كه با وجود این كه می‌خواهد توانایی خودش را اثبات كند در این مسیر با مشكلاتی نیز روبرو می‌شود. مهدی فقیه، فرید قبادی و مریم وطن‌پور در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «شکرستان» به کارگردانی محمدرضا فخرایی‌زاده، جمعه 8 مرداد ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در نسخه سینمایی «شکرستان»، تعدادی از بازیگران سینما به شهر شکرستان می‌روند. داستان‌های این قسمت نیز در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد و مردم شکرستان بنا به نیازهای خود، در لحظه خالق اثری جدید می‌شوند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «ده رقمی» به کارگردانی همایون اسعدیان، پنج‌شنبه 7 مرداد ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره فیروز سیزده، یک دزد ناشی است که هر جا می‌رود با خود نحسی به همراه می‌برد. او در جریان سرقت از خانه ای متروک، فرشی را می‌دزدد که بعداً می‌فهمد آن را پیشتر عده ای از موزه فرش دزدیده‌اند. فیروز برای به دست آوردن قیمت فرش، به موزه می‌رود و در آنجا به دانشجویی به نام نازی برمی‌خورد که عاشق فرش‌های نفیس ملی است. مادر فیروز، فرش را که فیروز در زیرزمین خانه پنهان کرده پیدا می‌کند و به منزل دخترش فیروزه، که پس از چندین زایمان بار دیگر فرزندی به دنیا آورده، به عنوان چشم روشنی می‌برد و فیروزه نیز از آن به عنوان زیرانداز نوزاد استفاده می‌کند. فیروز و نازی به منزل می‌روند تا فرش را که اینک آلوده شده، بازگردانند، اما موفق نمی‌شوند و دزدان اصلی سر می‌رسند و ... جواد رضویان، بهاره رهنما و بهنوش بختیاری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «دختر شیرینی فروش» به کارگردانی ایرج طهماسب، پنج شنبه 7 مرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این خواهیم دید: پسر و دختر دو خانواده قصد ازدواج دارند ولی ۲۰ سال است به‌دلیل دخالت خانواده‌هایشان موفّق به این کار نشده‌اند که ... ایرج طهماسب، فاطمه معتمد آریا، سعید پیردوست و یوسف تیموری در فیلم سینمایی «دختر شیرینی فروش» هنرنمایی کرده‌اند.

عیدانه غدیر تلویزیون؛ سبدی رنگارنگ از سینمایی های جذاب

فیلم سینمایی «کلاهی برای باران» به کارگردانی مسعود نوابی، پنجشنبه 7 مرداد ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان آمده است: ابی و جلال برای دزدی وارد خانه‌ای می‌شوند و ابی در جریان دزدی حضور باران و مادرش در خانه می‌شود. او هنگام خروج متوجه خودکشی باران به علت شکست عشقی در برابر پیروز می‌شود، اما به سرعت آنجا را ترک می‌کند و همراه جلال از آنجا دور می‌شود ولی به اصرار ابی، جلال برای نجات باران به خانه برمی گردد و به کمک مادرش او را به بیمارستان می‌رساند. ابی و جلال که از دزدی خانه باران چیز زیادی نصیب شان نشده، تصمیم می‌گیرند به دلیل شرایط مالی خوب پدر باران به نحوی خود را به او نزدیک کنند. از این رو ابی به بیمارستان می‌رود و وانمود می‌کند که می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا پیروز پشیمان از رفتار گذشته، دوباره به سوی باران بازگردد. باران که قبول حرف‌های ابی برایش مشکل است، بالاخره می‌پذیرد که در صورت انجام این کار، پول خوبی را از پدرش بگیرد و ... رضا عظاران، جواد رضویان، مهران غفوریان، حدیث فولادوند، مهران رجبی، فلور نظری، داریوش سلیمی و زهره حمیدی در فیلم سینمایی «کلاهی برای باران» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «ماموریت آقای شادی» به کارگردانی محمدرضا زهتابی، جمعه 8 مرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم درباره آقای شادی و همسرش است، که هر دو بازرس بیمه‌های اجتماعی هستند، پس از سال‌ها ازدواج در انتظار نوزادی هستند که زندگی سوت و کور آنها را شادی و نشاط ببخشد. آن دو مسئول پیگیری پرونده کارگری می‌شوند که مسئول برق یکی از کارخانه‌های خصوصی بوده و پس از آتش سوزی کارخانه مقصر شناخته شده و دچار بیماری روانی شده است که ... علی‌رضا خمسه، شهره لرستانی، عبدالرضا اکبری، پوراندخت مهیمن، جهانگیر فروهر و جواد امجدی در فیلم سینمایی «ماموریت آقای شادی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «اخراجی‌ها 2» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، جمعه 8 مرداد ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: درگیری شدیدی در منطقه نبرد ادامه دارد. دشمن بیمارستان صحرایی را محاصره می کند و همه اخراجی ها و همرزمانشان در پی راهی برای نجات می‌گردند.

عیدانه غدیر تلویزیون؛ سبدی رنگارنگ از سینمایی های جذاب

دشمن با اسیر گیری گسترده قصد یک مانور تبلیغاتی را دارد. همه اسرا به یک اردوگاه اسرای ثبت نام نشده، منتقل می شوند. خانواده اخراجی ها برای زیارت عازم مشهد هستند و به طور ناخواسته درگیر یک حادثه تروریستی می شوند و .... اکبر عبدی، جواد هاشمی، حسام نواب صفوی، امین حیایی و محمدرضا شریفی نیا در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «همسر» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، پنج شنبه 7 مرداد ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: زن و شوهری در شرکتی کار می کنند که رئیس شرکت به جرم اختلاس دستگیر می شود. مرد هم که معاونت شرکت را به عهده دارد، مطمئن است وی را به ریاست شرکت انتخاب خواهند کرد ولی هیئت امنا همسر او را برمی‌گزیند که ... مهدی هاشمی، فاطمه معتمد آریا و نسرین مقانلو در فیلم سینمایی «همسر» هنرنمایی کرده‌اند.

عیدانه غدیر تلویزیون؛ سبدی رنگارنگ از سینمایی های جذاب

فیلم سینمایی «ساوالان» به کارگردانی یدالله صمدی، جمعه 8 مرداد ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: پس از حمله عده‌ای سارق به دهکده ساوالان و غارت اموال، کدخدای ده در جهت مقابله با آنان، چند تفنگچی به فرماندهی دورموش خان استخدام می کند. او پس از پیروزی بر راهزنان تصمیم می گیرد خان دهکده شود، اما یک پهلوان به نام کوراوغلی با کمک جوانان آبادی او را دستگیر می‌کنند و... در این فیلم؛ مجید مظفری، محمد برسوزیان، فردوس کاویانی و خسرو دستگیر به هنرمندی پرداخته‌اند.

شبکه شما

فیلم سینمایی «ناردون» به کارگردانی فریدون حسن‌پور، پنجشنبه 7 مرداد ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: شکور پیرمردی روستایی است که خواب می‌بیند مرده است ولی قبر ندارد! او برای پسرش فاضل خوابش را تعریف می‌کند. فاضل اهالی روستا را جمع می‌کند و تصمیم می‌گیرند یک زمینی در نزدیکی روستا را به عنوان قبرستان اختصاص دهند. اما زمینی که برای قبرستان در نظر گرفته‌اند مالکش شیرمرد است که به دنبال فروختن زمین با قیمت بالاست. شکور قبل از مرگ به دنبال حلالیت از کسانی است که دلشان را شکسته است. آقا شکور می‌میرد و برای خاکسپاری فاضل و دوستان او را  به قبرستان روستای دیگر می‌برند؛ اما اهالی آن روستا حاضر نمی‌شوند قبری به فاضل بدهند! آنها ناچار به روستای خودشان بازمی‌گردند. فاضل و اهالی روستا شورا می‌گیرند و برای خریدن زمین و معامله زمین، فاضل به خانه شیرمرد می‌رود.... امین حیایی، لیلا اوتادی و مهران غفوریان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم تلویزیونی «غریبه» به کارگردانی بهادر اسدی، پنجشنبه 7 مرداد ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: بابک و دانیال دو دوست صمیمی که جویای کار هستند به پیشنهاد نامزد بابک، قرار می‏شود در خانه سالمندان مشغول به کار شوند. یکی از افراد این خانه به نام رحمت که خود را سالمند نشان می‏دهد، با ساکن شدن در خانه سالمندان مدعی می‏شود که در زیر یکی از اتاق‏های این خانه گنجی پنهان است و او نقشه آن را دارد و این موضوع را با دانیال در میان می‏گذارد و همه سالمندان به نحوی از این موضوع مطلع می‏شوند. در این میان کبیری که خود را صاحب این ملک می‏داند سعی می‏کند با توسل به زور این خانه را تصاحب کند اما با مقاومت خانم گوهری مسئول خانه و سالمندان مواجه می‏شود. گوهری به سفر زیارتی می‏رود. رحمت و دیگر افراد خانه از فرصت استفاده کرده و به سراغ محل گنج می‏روند. اما ... عباس جمشیدی، مهرداد نیکنام، سوسن پرور، ناصر گیتی‏جاه و شهاب تیموریان در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «خسیس» به کارگردانی احمد کاوری، جمعه 8 مرداد ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. این فیلم قصه فردی به‌نام صابر رفعتی است که مرد خسیسی است. او در آستانه ورشکستگی قرار دارد در این حین وی تصمیم می‌گیرد با کمک پسرش امید 50 میلیون تومان به فرزند کوچکترش آیدین کمک کند تا برایش کار کند اما پول به سرقت می‌رود.... اکبر عبدی، زویا امامی و بهشاد شریفیان بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام
captcha