نمی‌خواستم با نماینده یک رژیم اشغالگر مسابقه دهم + فیلم
کد خبر: 3986829
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
جودوکار المپیکی الجزایر:

نمی‌خواستم با نماینده یک رژیم اشغالگر مسابقه دهم + فیلم

فتحی نورین، جودوکار الجزایری که از رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی در المپیک توکیو انصراف داد و به همراه مربی خود از رقابت‌های این رشته تعلیق شده است، گفت: از این اقدام خود پشیمان نیستم زیرا نمی‌خواستم با نماینده رژیمی اشغالگر که بی‌گناهان را می‌کشد، رقابت کنم.

به گزارش ایکنا به نقل از حساب اینستاگرام پرس تی‌وی، جودوکار الجزایری که در پی انصراف از مسابقه با حریف اسرائیلی در المپیک توکیو در سرخط خبرها قرار گرفت، اکنون از سوی فدراسیون جهانی جودو همراه با مربی خود تعلیق شده است.

به عبارت دیگر فتحی نورین بعد از حمایت جسورانه از فلسطین، فعلاً قادر به شرکت در مسابقات این رشته ورزشی نیست.

وی در پاسخ به خبرنگار پرس تی‌وی درباره علت کناره‌گیری خود از مسابقه با حریف اسرائیلی گفت: باید در مقابل ورزشکاری از رژیم اسرائیل که سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده قرار می‌گرفتم. رژیمی که افراد بی‌گناه را می‌کشد و آنها را از خانه‌های خود بیرون می‌کند. به همین علت نمی‌خواستم دستانم به مسابقه با کسی که نماینده چنین رژیمی است، آلوده شود.

اقدام فتحی به معنای از دست دادن شانس بردن یک مدال بود اما او تأکید کرد که به هیچ عنوان پشیمان نیست.

وی افزود: اگر دوباره چنین موقعیتی پیش بیاید در انتخاب همین تصمیم تردید نخواهم کرد. جهان باید بداند که اسرائیل یک اشغالگر است و اقدامات آن در جهت نقض قوانین بین‌الملل و حقوق بشر است. این حق ماست که از دین خود و تمام مسلمانان مظلوم حمایت کنیم.

منشور المپیک موضع بسیار سرسختانه‌ای در برابر هرگونه اقدام سیاسی گرفته و در آن آمده است: هرگونه اقدامی که نمود سیاسی، مذهبی یا نژادپرستانه داشته باشد، مجاز نیست.

با این وجود، این اولین بار نیست که یک ورزشکار مسلمان به این موضوع جنجالی اعتراض می‌کند. اکنون بسیاری، موضع المپیک و نبود حساسیت در مورد این موضوع را زیر سؤال می‌برند. همچنین استفاده از این مسابقات برای خوب نشان دادن اسرائیل در حالی که مردم فلسطین در حال سرکوب شدن هستند مورد توجه (محافل رسانه‌ای و فعالان حقوق بشری) قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha