تنش در روابط فرانسه و رژیم صهیونیستی پس از رسوایی اخیر برنامه جاسوسی پگاسوس
کد خبر: 3986876
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

تنش در روابط فرانسه و رژیم صهیونیستی پس از رسوایی اخیر برنامه جاسوسی پگاسوس

پس از رسوایی جاسوسی مرتبط با برنامه اسرائیلی پگاسوس که رئیس‌جمهور فرانسه را نیز هدف قرار داده، بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی فردا برای دیداری فوری با وزیر دفاع فرانسه، راهی این کشور خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، پس از رسوایی جاسوسی مرتبط با برنامه اسرائیلی پگاسوس که رئیس‌جمهور فرانسه را نیز هدف قرار داده، بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی فردا برای دیداری فوری با وزیر دفاع فرانسه، راهی این کشور خواهد شد. به گفته روزنامه معاریف، انتظار می‌رود گانتز آخرین تحولات پرونده جاسوسی را با وزیر دفاع فرانسه در میان بگذارد. پس از رسوایی اخیر جاسوسی با نرم‌افزار اسرائیلی پگاسوس معلوم شد که امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز یکی از اهداف این برنامه بوده است، وی پس از اطلاع از این موضوع، شماره تلفن همراه خود را تغییر داده است. کانال 12 اسرائیل نیز دو روز پیش گزارش داد که مکرون خواهان توضیح نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل درباره برنامه جاسوسی «پگاسوس» شده است.

هفته گذشته نیز، دادستانی عمومی فرانسه از آغاز تحقیقات در پاریس در مورد جاسوسی از روزنامه‌نگاران فرانسوی از طریق برنامه «پگاسوس»، ساخته شده از سوی یک شرکت اسرائیلی خبر داد كه 17 سازمان رسانه‌ای بین‌المللی فاش كردند که 50 هزار تلفن تحت نظر این برنامه قرار گرفته است و ده‌ها کشور هدف این برنامه قرار گرفته‌اند و موضوع تنها به فرانسه ختم نمی‌شود. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پی افشای جاسوسی رژیم صهیونیستی از طریق برنامه پگاسوس، خواستار برگزاری جلسه اضطراری وزارت دفاع فرانسه جهت رسیدگی به این موضوع شده بود. علاوه بر رئیس‌جمهور، مکالمات شماری از مسئولان فرانسوی هم با این برنامه شنود شده است. روزنامه لوموند اخیراً فاش کرد که مسئولان دولت مراکش از برنامه پگاسوس برای شنود مکالمات مکرون استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha