تکذیب حمله پهپادی به پادگان حشدالشعبی در نجف اشرف
کد خبر: 3986879
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

تکذیب حمله پهپادی به پادگان حشدالشعبی در نجف اشرف

بخش رسانه‌ای سازمان‌های امنیتی عراق خبر حمله پهپادی دیروز به گردان‌های امام علی‌(ع) در نجف را تکذیب و اعلام کرد که انفجار‌های موجود در زاغه‌های مهمات به دلیل ذخیره نامناسب و همچنین شرایط آب و هوایی بوده است.

تکذیب حمله پهبادی به پادگان حشدالشعبی در نجف اشرف

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، بخش رسانه‌ای سازمان‌های امنیتی عراق پس از خبر حمله دیروز به گردان‌های امام علی در نجف، این حمله را تکذیب کرده و اعلام کرده است که انفجارهای موجود در زاغه‌های مهمات گردان‌های امام علی‌(ع) به دلیل ذخیره نامناسب و همچنین شرایط آب و هوایی بوده است.

در بیانیه این بخش تصریح شده است که فرماندهی عملیات مشترک به منظور بررسی انفجار دیروز در نجف اشرف کمیته تحقیق تشکیل داد؛ و بررسی صحنه حادثه از سوی كارشناسان فنی مشخص كرد كه اين انفجار ناشی از نگهداری نامناسب مهمات در دمای بالا بوده و هیچ‌گونه حمله‌ای با هواپیمای بدون سرنشین یا بمب‌گذاری به این پادگان انجام نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که پیش‌تر از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح و به منظور جلوگیری از حوادث مشابه بمب‌گذاری، دستوری صادر شده بود تا در مکانیسم‌های ذخیره‌سازی مهمات تجدیدنظر شده و استانداردهای لازم در روند ذخیره‌سازی مهمات که در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، در پادگان‌های نیروهای نظامی عراق نیز رعایت شود تا بدین‌وسیله از جان شهروندان، سلاح‌ها و تجهیزات دولت و نیروهای مسلح محافظت شود.

 گردان‌های امام علی‌(ع) دیروز از حمله هوایی پهپادهای ناشناس به زاغه‌های مهمات خود در نجف اشرف خبر داده و تصریح کرده بود که سه رزمنده این گردان‌ها در جریان این حملات مصدوم شده‌اند.

انتهای پیام
captcha