بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
کد خبر: 3987017
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
با موافقت نمایندگان انجام گرفت؛

بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی» طبق اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش ایکنا، در جلسه علنی امروز، چهارشنبه، 6 مردادماه، مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با 121 رأی موافق، 74 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن با بررسی طرح 37 ماده‌ای «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی» طبق اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.

بر این مبنا طرح فوق جهت بررسی بیشتر و انجام اصلاحات احتمالی در یک کمیسیون ویژه‌ متشکل از چند کمیسیون تخصصی بررسی می‌شود و بدون ارجاع به صحن علنی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و در صورت تأیید شورای نگهبان، 3 تا 5 سال به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید.

یادآور می‌شود براساس اصل 85 قانون اساسی «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»

انتهای پیام
captcha