برگزاری دوازدهمین اجلاس اقتصادی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام
کد خبر: 3987101
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

برگزاری دوازدهمین اجلاس اقتصادی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام

دوازدهمین اجلاس اقتصادی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام امروز با حضور مقامات ارشد و نمایندگان شرکت‌های روسی و خارجی در شهر قازان در جمهوری تاتارستان آغاز به کار کرد؛ در این اجلاس شرکت‌کنندگان درباره راه‌های افزایش همکاری روسیه و جهان اسلام در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

برگزاری دوازدهمین اجلاس اقتصادی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، دوازدهمین اجلاس اقتصادی بین‌المللی «روسیه و جهان اسلام» امروز با حضور مقامات ارشد و نمایندگان شرکت‌های روسی و خارجی در شهر قازان در جمهوری تاتارستان روسیه آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این اجلاس، ماکسیم رشیتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه و رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهور تاتارستان روسیه حضور داشتند.

در اجلاس اقتصادی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام که تا روز جمعه (30 ژوئیه 2021) ادامه خواهد داشت، شرکت‌کنندگان درباره راه‌های افزایش همکاری روسیه و جهان اسلام در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی بحث و گفتگو خواهند کرد.

این اجلاس شامل جلسات گفت‌وگو و کارگاه‌های آموزشی است و فعالیت‌های اجلاس با در نظر گرفتن اقدامات بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا برگزار می‌شود.

هم‌زمان با اجلاس نمایشگاه «حلال روسیه» نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند. این نمایشگاه به ارائه محصولات حلال در روسیه اختصاص دارد و با حضور گسترده شرکت‌های غذایی که در این زمینه در روسیه فعالیت می‌کنند، همراه خواهد بود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی محصولات حلال تولیدشده توسط شرکت‌های روسی به مصرف‌کنندگان، تلاش برای افزایش سهم شرکت‌های روسی در این بازار و تبدیل صنعت حلال به بخشی جدایی‌ناپذیر از صنایع غذایی در روسیه است.

در طول این نمایشگاه، کارشناسان و شرکت‌کنندگان به تبادل اطلاعات و نظرات خود در مورد وضعیت بازارهای داخلی و خارجی، راه‌های افزایش صادرات محصولات حلال به کشورهای اسلامی و همچنین گفت‌و‌گو در مورد استانداردهای جهانی برای محصولات حلال می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha