هشدار دیدبان الازهر نسبت به هسته‌های خفته داعش و راهبرد اشغال شهر‌ها
کد خبر: 3987135
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

هشدار دیدبان الازهر نسبت به هسته‌های خفته داعش و راهبرد اشغال شهر‌ها

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی تصریح کرد که سازمان تروریستی داعش با وجود شکست‌های پی‌درپی، همچنان منشأ خطر بوده و با استفاده از راهبرد هسته‌های خفته داعش و راهبرد اشغال شهر‌ها، درصدد انجام عملیات تروریستی خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی تصریح کرد که سازمان تروریستی داعش به دلیل تحرکات اخیر خود در کشورهای عراق و افغانستان که هنوز مورد توجه بسیاری از متخصصان در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی است. این دیدبان بارها در گزارش‌ها و جلسات رسانه‌ای خود درباره پیامدهای وخیم امنیتی شدن به دلیل ظهور مجدد سازمان تروریستی هشدار داده است.

این دیدبان در گزارش اخیر خود بر اهمیت تمایز قائل شدن بین نابودی کامل سازمان تروریستی داعش و آزادسازی شهرهای موصل و رقه و سایر مناطق مورد تصرف این گروه تأکید کرده است. چرا که آزادسازی این شهرها اگرچه گام مهمی در مبارزه با داعش است، اما به معنای پایان آن نیست.

بر اساس پژوهشی که از سوی این دیدبان انجام شده است، سازمان تروریستی داعش برای تداوم فعالیت‌های خود از دو الگوی اشغال شهرها و هسته‌های خفته استفاده خواهد کرد. بر مبنای این الگو، برای ادامه فعالیت‌های خود از روند امور، استراتژی داعش با عنوان اشغال شهرها قصد دارد عناصر خود را در کوه‌ها، بیابان‌ها و روستاهای متروک، به ویژه در عراق و سوریه پراکنده سازد و عناصر فعال خود را از بیش از 20000 نفر به 3000 نفر کاهش داده و تعداد باقی‌مانده را به واحدهای لجستیکی و هسته‌های خفتۀ خود منتقل سازد تا در زمان مقتضی از آن استفاده کند. دیدبان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی تصریح می‌کند که این سازمان تروریستی علی‌رغم شکست‌های پی‌درپی، هنوز هم یک تهدید واقعی است.

دیده‌بان همچنین بر هوشیاری در مورد تلاش‌های داعش برای آزادی اعضای خود در زندان‌های عراق تأیید کرده است، به ویژه اینکه تروریست‌های وابسته به داعش از بیش از 14 ملیت مختلف در این زندان‌ها نگهداری می‌شوند و این افراد را باید مهم‌ترین هسته‌های عملیاتی بالقوه علیه دولت‌های کشورهای متبوع خود دانست.

انتهای پیام
captcha