تأکید حماس بر مبارزه مشروع با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3987143
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
پس از انتشار گزارش دیده‌بان حقوق بشر مطرح شد؛

تأکید حماس بر مبارزه مشروع با رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره ارتکاب جنایت جنگی از سوی رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر غزه، بر حق خود برای مبارزه مشروع با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز سه‌شنبه طی گزارشی، اقدامات اسرائیل در جنگ 11 روزه اخیر در غزه را جنایت جنگی توصیف کرد. در این راستا، باسم نعیم، رئیس دفتر روابط بین‌المللی جنبش حماس در اطلاعیه‌ای تصریح کرد که این  گزارش نیز همانند ده‌ها گزارش نهادهای حقوقی دیگر طی دهه‌های گذشته ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی به سبب حمایت مطلق آمریکا، خود را فراتر از قانون می‌بیند و می‌داند که مجازاتی برایش در کار نخواهد بود و می‌تواند به جنایات فجیع خود علیه ملت فلسطین و قتل و کشتار و آواره کردن این ملت و تعدی به مقدسات و مصادره اراضی آن ادامه دهد.

باسم نعیم تأکید کرد که ملت فلسطین در چارچوب قوانین بین‌الملل به حق مشروع خود در مبارزه با رژیم اشغالگر عمل می‌کند و همواره نشان داده که به رغم جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی و حتی قتل‌عام کامل برخی خانواده‌ها در غزه، از هدف قرار دادن غیرنظامیان اجتناب می‌ورزد.

وی در پایان بیانیه‌ای خود مجدداً بر خواسته مشروع ملت فلسطین مبنی بر بازخواست و مجازات سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی که مورد تائید قوانین بین‌المللی نیز هست، تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha