امام علی (ع) شکل اصیل استمرار تعالیم قرآن است
کد خبر: 3987163
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

امام علی (ع) شکل اصیل استمرار تعالیم قرآن است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: حضرت علی (ع) نماد ولایت، نماد امامت، جانشین پیامبر (ع) و به شکل اصیل استمرار تعالیم قرآن است که لازم است غدیر بحث اساسی در زندگی ما باید باشد.

امام علی (ع) شکل اصیل استمرار تعالیم قرآن است

داوود معماری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: غدیر باید بحث اساسی در زندگی ما باشد. فلسفه غدیر را باید از نظر علمی شناخت و در زندگی پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) نماد ولایت، امامت و جانشین پیامبر است، تصریح کرد: ما مسلمین باید خط امامت و ولایت را انتخاب کنیم که استمرار خط نبوت و تعالیم قرآن است.

استاد علوم قرآن و حدیث با اشاره به ماجرای غدیر، الگوبرداری از حضرت علی (ع) در مسائل فردی و اجتماعی را لازم دانست و گفت: حضرت علی (ع) نماد ولایت، نماد امامت، جانشین پیامبر (ع) و به شکل اصیل استمرار تعالیم قرآن است که لازم است غدیر بحث اساسی در زندگی ما باشد.

وی شخصیت حضرت علی (ع) را از نظر فردی و اجتماعی بررسی کرد و افزود: انسان‌ها در زندگی دچار افراط‌وتفریط می‌شوند که باید معتدل بودن را از شخصیت علی (ع) آموخت. حضرت علی دارای تمام صفات خوب انسانی بود که در صحنه خدمت بودن، داشتن علم و معرفت، شاگرد پروری، فعال بودن از صفات بارز ایشان است.

این استا دانشگاه مطالعه در سیره زندگی حضرت علی را ضروری دانست و داشتن زندگی متعادل، فعالیت در کارهای اجتماعی، پدر دلسوز، همسر مهربان بودن را از دیگر خصوصیات ایشان عنوان کرد و گفت: اولین چیزی که به ذهن می‌رسد عدالت علی است و علی نماد عدالت است.

وی بیان کرد: ولایت‌پذیر بودن یعنی از نظر شخصیتی و رفتار و عمل شبیه علی (ع) باشیم و جامعه مطلوب جامعه‌ای است که همه مردم بتوانند به‌اندازه شایستگی از فرصت‌ها و امکانات استفاده کرده و عدالت محور باشد.

معماری در پایان با اشاره به جمله معروف آیت‌الله بهجت که «به آنچه می‌دانید عمل کنید» خاطرنشان کرد: جامعه مهدوی جامعه علوی است که لازم است معرفت به اولیای دین در آن ارتقا داده شود.

انتهای پیام
captcha