جشنواره فردا رشد کمی و کیفی خوبی در بخش موسیقی داشته است + صوت
کد خبر: 3987398
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
مجیدی در برنامه «ایل بانگ»:

جشنواره فردا رشد کمی و کیفی خوبی در بخش موسیقی داشته است + صوت

دبیر هنرهای آوایی جشنواره «فردا» گفت: برای من این جشنواره مایه خوش‌حالی است زیرا هم از نظر کمی و کیفی، آثار در بخش هنرهای آوایی رشد خوبی داشته است و دانش‌آموزان زیادی شرکت کردند.

جشنواره فردا رشد کمی و کیفی خوبی در بخش موسیقی داشته است + صوتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در برنامه شب گذشته مجله موسیقی «ایل بانگ» در رادیو فرهنگ به جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» پرداخته شد. این جشنواره توسط بخش پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و دانش‌آموزان بسیاری از سراسر کشور از اقوام گوناگون در یک رقابت هنری با یکدیگر شرکت می‌کنند. در برنامه این هفته استاد صادق چراغی با سعید مجیدی، دبیر هنرهای آوایی این جشنواره به گفت‌وگو پرداخت.

سعید مجیدی توضیح داد: این جشنواره دیرپا موسوم به جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» است که امسال سی‌ونهمین دوره‌اش برگزار شد و سوای بحث‌های آموزشی، دانش‌آموزان را در شاخه‌های مختلف هنری مانند هنرهای آوایی، صنایع دستی، تجسمی، نمایشی و فیلم کوتاه، ادبی و پژوهشی به رقابت وادار می‌کند. خوشبختانه این برنامه با استقبال خوبی از سمت دانش‌آموزان مواجه می‌شود و فعالانه در بخش‌های مختلف شرکت می‌کنند. بیش از چهار و نیم میلیون نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند. آثار آنها پس از گذر از مراحل مختلف در بخش کشوری داوری خواهد شد. این جشنواره امسال به دلیل کرونا به صورت آنلاین برگزار شد و به خوبی در حال انجام است و در چند روز آتی ما شاهد اختتامیه آن هستیم.

وی ادامه داد: به واسطه گرایش‌ها و تعداد نفرات زیادی که در این جشنواره شرکت کردند ما چندین روز به صورت آنلاین مشغول بررسی و داوری آثار هستیم. به واسطه شرایط کرونایی سبب شد که فعالیت‌های جمعی محدود شود اما در عوض گرایش به سمت فعالیت‌های فردی افزایش پیدا کند.

مجیدی در رابطه با بخش هنرهای آوایی که خود دبیر آن است گفت: برای من این جشنواره مایه خوش‌حالی است زیرا هم از نظر کمی و کیفی، آثار در بخش هنرهای آوایی رشد خوبی داشته است و دانش‌آموزان زیادی شرکت کردند. گرایش‌ها نیز از نظر برنامه‌ریزان و مخاطبان، تنوع بیشتری پیدا کرده است آثار کیفی بسیار جذاب و شنیدنی‌ای در بخشی که من دبیر آن هستم ارسال شده است. در بخش‌های دیگر مثل ادبی و پژوهشی، می‌توانم به یک رشته اشاره کنم که نقد آثار سینمایی و موسیقایی است و خانم دکتر نجفی دبیر آن هستند. در آن بخش نیز آثار خوبی رسیده و اشعار خوبی از دانش‌آموزان و نقدهای داستانی و موارد دیگر ارسال شده است.

وی در رابطه با بخش نقد تصریح کرد: دانش‌آموزان آثار انتقادی خود را برای ما ارسال می‌کنند و داوران پس از نقد و بررسی و گفت‌وگو ، کیفیت و سطح دانش انتقادی افراد را می‌سنجند و اعلام نتیجه می‌کنند.

مجیدی در رابطه با انتشار آثار ارسال شده از جانب دانش‌آموزان گفت: در تلاش هستیم که این آثار در بخش‌های مختلف در برنامه «شاد» بارگذاری شود تا هم آثار دانش‌آموزان بیشتر دیده شود و هم الگوها و نمونه‌های خوبی برای دانش‌آموزان سال‌های آتی باشد.

مجیدی در پایان بیان کرد: امیدوارم که هرچه زودتر این جشنواره مانند گذشته به صورت حضوری برگزار شود و امیدوارم که بتوانیم عرصه را به خوبی به هنرمندان و سازندگان آینده این کشور بدهیم تا ایران زیباتر و بهتری را شاهد باشیم.

صوت برنامه ایل بانگ:

کد
انتهای پیام
captcha