۷۰۰ شماره از مجلات شیعه در هند دیجیتالی شد
کد خبر: 3987488
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

۷۰۰ شماره از مجلات شیعه در هند دیجیتالی شد

مرکز میکروفیلم نور در هند موفق به دیجیتال‌سازی ۷۰۰ شماره از مجلات شیعه از جمله مجله سرفراز شده است.

 700 شماره از مجلات شیعه در هند دیجیتالی شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ رواج صنعت چاپ در هند تحول بزرگی در زمینه نشر میراث اسلامی در هند ایجاد کرده است. علاوه بر انتشار کتب چاپ سربی و سنگی، مجلات هم که بیشتر آن‌ها توسط مدارس دینی و حوزه‌های علمیه آن زمان چاپ و انتشار می‌یافت نیز نقش مهمی در ترویج مکتب تشیع ایفا می‌کردند. در این گونه مجلات بیشتر به ارائه گزارشات فعالیت‌های مدارس، مقالات علمی علما، شخصیت‌ها و آثار ادیبان پرداخته می‌شد.
 
مجله سرفراز یکی از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین مجلات شیعه در شبه قاره به شمار می‌رفت که از سال ۱۹۲۱ به صورت هفتگی توسط آل ایندیا شیعه کنفرانس و با مدیریت مصطفی حسن رضوی در شهر لکهنو به چاپ می‌رسید، مرکز بین المللی میکروفیلم نور در ماه‌های اخیر موفق به دیجیتال‌سازی بیش ۷۰۰ شماره از مجلات شیعه شده است.
 
ارسالی*** 700 شماره از مجلات شیعه در هند دیجیتالی شد
 
به مناسبت عید غدیر خم سه شماره اختصاصی درباره فضائل و مناقب امیرالمومنین علی(ع) را که به سال‌های ۱۹۶۰ میلادی بوده را در فضای مجازی با محققین و پژوهشگران به اشتراک گذاشته است. اسامی برخی از بزرگان و علمایی که مقالات و بیانات آنها در این شماره‌ها آمده بدین قرار است: محسن الملت مولانا محسن نواب، مولانا سید محمد باقر «مدیر مجله اصلاح»، سید مجتبی حسن کامونپوری، سید امیر حیدر، مولانا ابوالکلام شمسی، علامه جمیل مظهری، مولانا محمود حسن قیصر امروهوی. مرکز بین المللی میکروفیلم نور قصد دارد که در مناسبت‌های مختلف به نشر مجلات و مقالات وزین علما و اندیشمندان شیعه در هند بپردازد.
 
ارسالی*** 700 شماره از مجلات شیعه در هند دیجیتالی شد
انتهای پیام
captcha