حلم و بردباری؛ ویژگی‌ بارز امام موسی کاظم(ع)
کد خبر: 3987539
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

حلم و بردباری؛ ویژگی‌ بارز امام موسی کاظم(ع)

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز بردباری و حلم را از ویژگی‌های بارز امام موسی کاظم(ع) دانست و گفت: این امام بزرگوار با گذشت در مقابل مشکلات، بداندیشان را به اسلام دعوت و در عمل اخلاق نبوی را در جامعه پیاده می‌کرد.

عمل به سیره اهل بیت(ع) ضامن سعادت دنیا و آخرت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رسولی، معاون هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، به‌مناسبت سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) در نشست خبری با  اصحاب رسانه که نهم مردادماه به‌صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) از امامان بزرگوار شیعه است که با چهار خیلفه عباسی هم عصر بوده است.
وی افزود: این امام بزرگوار در دوران حیاتش با شرایط خاصی روبه‌رو شده و به‌دلیل فعالیت‌هایش به مدت چهار سال در زندان هارون‌الرشید زندانی بود.

این مسئول بردباری و حلم را از ویژگی‌های بارز این امام بیان کرد و گفت: علم امام موسی کاظم(ع) با حلم عجین بود. این امام بزرگوار با گذشت در مقابل مشکلات، بداندیشان را به اسلام دعوت و در عمل اخلاق نبوی را در جامعه پیاده می‌کرد.

رسولی، بخشندگی را از دیگر صفات بارز این امام بزرگوار دانست و افزود: در روایاتی از اهل سنت و شیعه آمده است که وی جواب بداخلاقی را هیچ‌گاه با بداخلاقی نمی‌داد و در عوض برای آنها هدیه می‌فرستاد.

مسئول هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز یکی دیگر از ویژگی‌های امام هفتم شیعیان را عبودیت و بندگی برشمرد و گفت: حضرت امام موسی کاظم(ع) مظهر عبودیت و بندگی و معروف به ابن‌صالح بود که در نهایت عبودیت و بندگی خداوند عمر خویش را سپری کرد.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) در درجات عبادی به حدی رسید که معروف به باب‌الحوائج‌ الی‌الله شد و با وجود اینکه خلفا آن حضرت را در زندان و یا تحت نظر ویژه داشتند ولی به‌دلیل عبادت‌های ویژه مردم علاقه‌مند به ارتباط با امامشان بودند.

این مسئول اضافه کرد: امام موسی کاظم(ع) علی‌رغم اینکه عمرش را در زندان سپری کرد اما از فرصت‌های پیش‌آمده در جهت ارتباط با خالق هستی استفاده کرد.

وی با اشاره به بیانات و احادیث ارزشمندی که از آن حضرت به یادگار مانده است، گفت: امام موسی‌کاظم(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «هر کسی در دلش به اندازه دانه‌ای کبر باشد، داخل بهشت نمی‌شود.»

رسولی در پایان آشنایی و معرفت به معارف و سیره آن حضرت و عمل به روش و سیره امام موسی کاظم(ع) را تضمین‌کننده راه سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت برای انسان دانست و افزود: باید زمینه آشنایی مردم به‌ویژه نسل جوان را با سیره این امام بزرگوار فراهم کرد.

یادآور می‌شود، امام موسی کاظم‌(ع) در سال ۱۲۸ هجری قمری در مدینه متولد و در سال ۱۸۳ هجری قمری در زندان هارون‌الرشید با خرما مسموم و به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha