آغاز هجدهمین اجلاس سراسری سازمان مدارس صدرا/ تلاش برای تحقق عدالت آموزشی
کد خبر: 3987829
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

آغاز هجدهمین اجلاس سراسری سازمان مدارس صدرا/ تلاش برای تحقق عدالت آموزشی

رئیس سازمان مدارس صدرا بر لزوم تحقق عدالت آموزشی تأکید کرد و گفت: بسیاری از دانش‌آموزان توانمند توان پرداخت شهریه مدارس خصوصی را ندارند، از این رو تلاش می‌کنیم همه دانش آموزان از سطح آموزشی با کیفیت برخوردار شوند.

اغاز هجدهمین اجلاس سراسری سازمان مدارس صدرا/ تلاش برای تحقق عدالت اموزشی

به گزارش ایکنا، هجدهمین اجلاس سراسری سازمان مدارس صدرا امروز یک‌شنبه 10 مردادماه با حضور علی باقرزاده، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش، مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و مدارس صدرا آغازشد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس صدرا هدف عمومی این اجلاس‌ها را توانمند‌سازی و انسجام بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های سال آینده تحصیلی مدارس عنوان کرد و گفت: در این نشست‌ها مدیران در کنار یکدیگر از تجارب و چالش‌هایشان می‌گویند و خود را برای سال تحصیلی جدید آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که دانش آموزان در دوران کرونا و به تبعیت از آموزش‌های مجازی دچار آسیب‌ها و مشکلات آموزشی و تربیتی شده‌اند، این اجلاس سه روزه تلاش می‌کند تا با تحلیل و مسئله شناسی این آسیب‌ها، کارگاه‌های آموزشی متعددی برای مدیران برگزارکند. همچنین این اجلاس فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا مدیران مدارس علاوه بر انتقال تجربه در این خصوص، به هماهنگی‌های لازم برای سال تحصیل جدید دست یابند.

رئیس سازمان مدارس صدرا با بیان اینکه که 18 سال پیش رئیس وقت سازمان تبلیغات برای گسترش رشته علوم و معارف اسلامی، مدارس علوم اسلامی صدرا را تاسیس کرد، گفت: مهمترین اهداف مدارس صدرا ایجاد عدالت آموزشی در همه نقاط کشور، الگوسازی و کمک به فرایند تربیتی در نظام آموزش و پرورش، ورود به عرصه تربیتی کودکان زیر هفت سال و همچنین تربیت و کادر سازی برای گام دوم انقلاب اسلامی است.

مدارس صدرا هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کند

وی ادامه داد: عرصه فعالیت‌های این سازمان ملی است و این مدارس هیچ شهریه‌ای از دانش آموزان دریافت نمی‌کنند و به نوعی بازوی کمکی خوبی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و با مدیریت و هدایت سازمان تبلیغات اسلامی تلاش دارد تا در دور افتاده‌ترین شهرستان‌های کشور نیز به فعالیت آموزشی و تربیتی بپردازد چراکه بسیاری از دانش آموزان مستعد و توانمند در سراسر کشور وجود دارند که توان پرداخت شهریه در مدارس خصوصی و غیر دولتی را ندارند، از این رو تلاش می‌کنیم تا همه دانش آموزان بتوانند از سطح آموزشی با کیفیت برخوردار شوند.

رئیس سازمان مدارس صدرا اضافه کرد: یکی دیگر از گام‌های مهم تربیتی در این سازمان توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت نیروی انسانی محقق در این عرصه است و برنامه ریزان و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و مدارس صدرا تلاش می‌کنند در عرصه تربیت و آموزش الگو سازی و آن را در طبقی از اخلاص در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.

حجت‌الاسلام تقدیری در ادامه به بیان اماری از وضعیت این مدارس پرداخت و گفت: این سازمان کار خود را 18 سال پیش با تاسیس 50 مدرسه در مقطع متوسطه دوم در سراسر کشور آغاز کرد و در حال حاضر بیش از 14 هزار دانش آموز در 200 شعبه از مدارس صدرا با حضور سه هزار و 500 معلم و کادر آموزشی مشغول به تحصیل هستند. در سال‌های اخیر نیز مقاطع تحصیلی متوسطه اول و ابتدایی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی ما اضافه شده و سالانه دو هزار و 500 دانش آموز از این مدارس فارغ التحصیل می‌شوند و هر ساله پنج درصد به این آمار اضافه می‌شود.
یادآوری می‌شود، هجدهمین اجلاس سراسری سازمان صدرا از امروز 10 مرداد با شرکت بیش از 100 مدیر از مدارس صدرای سراسر کشور کار خود را آغاز کرده و مراسم اختامیه این اجلاس نیز روز 12 مردادماه در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha