تحقیق جدید درباره پیامدهای قانون مسافرتی ترامپ علیه مسلمانان
کد خبر: 3988433
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

تحقیق جدید درباره پیامدهای قانون مسافرتی ترامپ علیه مسلمانان

نتایج یک تحقیق درباره پیامدهای قانون ضدمسافرت شهروندان چند کشور عمدتاً مسلمان که از سوی ترامپ در سال 2017 تصویب شد، نشان داد که این قانون بر وضعیت بهداشت و سلامت مسلمانان آمریکا تأثیر منفی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از اوپن اکسس گاورنمنت، یک تحقیق تازه نشان داد پس از آنکه ترامپ قانون ممنوعیت سفر (‌Muslim ban) را در سال 2017 امضا کرد، مراجعه مسلمانان به بخش‌های اورژانس و مطب پزشکان کاهش یافت. این امر، ارتباط بین سیاست‌های مهاجرتی و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را برجسته می‌کند.

وقتی صحبت از سیاست مهاجرت به میان می‌آید، تبلیغات منفی درباره اقلیتی که هدف این قانون قرار گرفته‌اند، می‌تواند بر کسانی که شهروند ایالات متحده هستند نیز تأثیر بگذارد. در این مطالعه که در مینیاپولیس انجام شده، محققان بررسی کردند که چگونه نمایندگی منفی از یک گروه می‌تواند منجر به ترس آن جامعه از تعامل با مقامات حتی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی شود. 

در سال 2017، مراجعات بهداشتی از سوی مسلمانانی که تبار آنها به کشورهایی که با دستور اجرایی، ورود شهروندان آنها به آمریکا ممنوع شده بود مربوط می‌شد کاهش یافت. این قانون شامل شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن بود.

کاهش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی از کاهش مراجعه به پزشک و مراقبت‌های اولیه تا موارد اورژانس بوده است. این میزان به طور قابل توجهی پس از افزایش چشمگیر تبلیغات انتخاباتی ضد مهاجران کاهش یافت.

الیزابت ساموئلز، نویسنده این مطالعه و استادیار پزشکی اورژانس در دانشکده پزشکی وارن آلپرت دانشگاه براون می‌گوید سیاست‌های مهاجرتی بر افرادی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند تأثیر می‌گذارد.

نویسندگان بر این باورند که این تغییرات در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی منعکس کننده سطح بالای استرس  به دلیل شرایط ضد مسلمانان در ایالات متحده بوده است.  

در انجام این مطالعه، محققان پایگاه داده HealthPartners را مورد تجزیه و تحلیل قرار دارند و 252 هزار بیمار را که بین ژانویه 2016 تا دسامبر 2017 تحت مراقبت قرار گرفتند در سه گروه قرار دادند: بزرگسالان متولد یکی از کشورهایی که در دستور اجرایی قرار دارند. بزرگسالان متولد شده در کشورهای اکثریت مسلمان که در این قانون ذکر نشده‌اند و بزرگسالان غیر لاتین متولد ایالات متحده.

قانون ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور از جمله پنج کشور اسلامی ایران، سومالی، سوریه، یمن و لیبی و کشورهای ونزوئلا و کره شمالی با انتقادات زیادی در سطح جهانی مواجه شده و بسیاری این اقدام را تبعیض علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی از سوی دولت ترامپ دانستند.

انتهای پیام
captcha