احتمال اضافه‌شدن برخی جوامع اسلامی به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا
کد خبر: 3853736
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

احتمال اضافه‌شدن برخی جوامع اسلامی به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا

گروه بین‌الملل ـ برخی منابع خبری اعلام کردند که به مدارکی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد دولت ترامپ در حال بحث و بررسی برای افزایش کشورهایی است که سفر اتباع آن‌ها به آمریکا ممنوع شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی ان ان، این شبکه خبری اعلام کرد از طریق دو منبع که نامی از آنها نبرده مطلع شده که مقامات دولت ترامپ در حال بحث بر سر افزودن کشورهای جدید به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا هستند.

بحث بر سر اعمال محدودیت‌های بیشتر برای سفر اتباع کشورهایی که اسناد شناسایی الکترونیک ندارند و از نظر به اشتراک‌گذاری اطلاعات با نهادهای آمریکایی دچار مشکل هستند. بنا بر اعلام یکی از مقامات دولتی، تعداد کشورهای مد نظر برای افزوده شدن به این فهرست، کمتر از 5 کشور است، اما هنوز اطلاعلاتی درباره نام این کشورها منتشر نشده است.
 
این در حالی است که برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که کشورهای جدیدی که سفر شهروندان آن‌ها به آمریکا ممنوع خواهد شد شامل برخی کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه آمریکای مرکزی و لاتین خواهد بود.

دولت ترامپ اعلام کرده است که قانون ممنوعیت سفر برای امنیت ملی آمریکا ضروری است، اما منتقدان می‌گویند هدف اصلی ترامپ از این محدودیت‌ها تلاش برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا است.

قانون ممنوعیت سفر اتباع 7 کشور از جمله پنج کشور اسلامی ایران، سومالی، سوریه، یمن و لیبی و کشورهای ونزوئلا و کره شمالی با انتقادات زیادی در سطح جهانی مواجه شده و بسیاری این اقدام را تبعیض علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی از سوی دولت ترامپ دانسته‌اند.
انتهای پیام
captcha