انتشار نتایج یک نظرسنجی در مورد اسلام‌هراسی پس از 11 سپتامبر
کد خبر: 3996479
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

انتشار نتایج یک نظرسنجی در مورد اسلام‌هراسی پس از 11 سپتامبر

یک نظرسنجی انجام شده در میان مسلمانان آمریکا نشان می‌دهد که حدود 70 درصد از آنها از زمان حادثه 11 سپتامبر تاکنون حداقل یک یا چند مورد تعصب یا تبعیض علیه خود را تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از 5Pillars، نظرسنجی شورای روابط اسلامی-آمریکایی (CAIR) بخشی از گزارشی است که به تجزیه و تحلیل پیامدهای حملات 11 سپتامبر در 20 سال گذشته در جامعه مسلمانان آمریکا پرداخته است‌.

CAIR این نظرسنجی را به صورت آنلاین و از 12 آگوست تا 3 سپتامبر (21 مرداد تا 12شهریور) انجام داد و در مجموع 1053 پاسخ کامل دریافت کرد.

بخشی از این تحقیق نشان داد که 63 درصد افراد مورد نظرسنجی معتقدند که رسانه‌های آمریکایی درباره مسلمانان در سال‌های پس از 11 سپتامبر دقیق‌تر نشده‌اند.

براساس این تحقیق، 72 درصد از زنان مسلمان از زمان حادثه 11 سپتامبر شخصا یک یا چند مورد رفتار متعصبانه یا تبعیض‌آمیز را تجربه کرده‌اند. این در مورد مردان 67 درصد بود. 65 درصد از زنان مسلمان هم عقیده داشتند که در مقایسه با مردان مسلمان در جامعه آمریکا کمتر مقبول هستند.

این گزارش می‌گوید: 11 سپتامبر 2001 باعث افزایش فوری و مرگبار جنایات ناشی از نفرت در سراسر ایالات متحده شد که با وجود گذشت 20 سال هنوز به طور کامل فروکش نکرده است.

اگرچه این حملات خود باعث افزایش احساسات ضد مسلمانان شد، اما اسلام‌هراسی به ابزاری برای سیاستمداران و رسانه‌‌ها برای ایجاد و افزایش ترس از اسلام و پیشبرد سیاست‌های فاجعه‌بار دولت علیه مسلمانان در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است‌.

دربخش دیگری از این گزارش آمده است که پس از 11 سپتامبر 2001، دولت برنامه‌های متعددی را اجرا کرد که آزادی‌های مدنی را از بین برد و مسلمانان را در آمریکا مورد هدف قرار داد. قانون میهن پرستان و تهیه فهرست افراد پروازهای ممنوع نمونه‌هایی برای این موضوع است.

 

انتهای پیام
captcha