75 درصد از مسلمانان اسکاتلند از اسلام‌هراسی رنج می‌برند
کد خبر: 3988657
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

75 درصد از مسلمانان اسکاتلند از اسلام‌هراسی رنج می‌برند

نتایج یک پژوهش جدید درباره پدیده اسلام‌هراسی در اسکاتلند نشان می‌دهد که ادعاهای نیکولا استورجن، نخست‌وزیر این کشور درباره آزادی عقیده و نبودِ مشکلات نژادپرستانه در این کشور، بی اساس است و 75 درصد از مسلمانان اسکاتلند از اسلام هراسی رنج می‌برند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الخبر، در گزارش این پژوهش که توسط مرکز مطالعات «The Runnymede Trust» وابسته به گروه مبارزه با اسلام‌هراسی، صورت گرفته، تعریفی از اسلام‌هراسی به معنای «نفرت یا ترس از مسلمانان یا از سیاست‌ها و فرهنگ آنها؛ که می‌تواند شامل تبعیض، محرومیت و یا محدودیت باشد» ذکر شده است.
 
بر اساس این پژوهش، زمانی که غیر مسلمانان به اشتباه مسلمان معرفی شوند، قربانیان اسلام‌هراسی واقع می‌شوند و این تجریه برای اقلیت‌های قومی در اسکاتلند بسیار شایع است.
 
این پژوهش می‌افزاید:‌ بیانیه‌های گروه مبارزه با اسلام‌هراسی بر مشکلات زنان مسلمان که بیشتر در معرض تبعیض قرار می‌گیرند، تمرکز کرده و نشان می‌دهد که اکثر کسانی که به سؤالات این پژوهش پاسخ داده‌اند، عقیده دارند که اسلام‌هراسی به شکل چشمگیری در حال افزایش است.
 
افرادی که در این پژوهش شرکت کرده‌اند بر این باورند که رسانه‌های نوشتاری، صوتی و تصویری اسلام‌هراسی را ترویج می‌کنند؛ همچنین شبکه‌های اجتماعی عرصه‌ای برای مواضع ضد اسلامی محسوب می‌شوند.

این پژوهش می‌افزاید که اسلام‌هراسی در اسکاتلند، اغلب به شکل بی احترامی لفظی در خیابان دیده می‌شود.
 
در گزارش این پژوهش به رهبران سیاسی و رؤسای شوراها توصیه شده است که در برخورد با اسلام‌هراسی صراحت بیشتری داشته باشند و مواضع سازش‌ناپذیر اتخاذ کرده و مسلمانان را در مناصب مهم مشارکت دهند.
انتهای پیام
captcha