درخواست مجدد آمریکا برای درج کامل حزب‌الله لبنان در لیست تروریسم
کد خبر: 3988778
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

درخواست مجدد آمریکا برای درج کامل حزب‌الله لبنان در لیست تروریسم

آمریکا مجددا خواهان درج نام حزب‌الله لبنان و شاخه‌های سیاسی و نظامی‌ آن در لیست "تروریسم" شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایسنا، قانونگذاران آمریکایی ۲۹ ژوئیه پیش نویس قانونی را مطرح کردند که در آن آمده است: "آمریکا همچنان به مبارزه با تروریسم جهانی و حامیان آن پایبند است. ما از هم پیمانان و شرکا می‌خواهیم به این تلاش بپیوندند. از اتحادیه اروپا نیز می‌خواهیم حزب الله لبنان را به طور کامل با شاخه نظامی و سیاسی‌اش در لیست تروریسم قرار دهد."

در این پیش نویس "بر توقف حمایت‌های مالی از حزب الله چه بعد سیاسی و چه نظامی تأکید شده و فشار جدیدی بر اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فعالیت‌های این حزب در دو شاخه آن است."

جاسم محمد، رئیس مرکز اروپایی اطلاعات و پژوهش‌های مبارزه با تروریسم گفت: اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله را عملا در لیست "تروریسم" قرار داده اما تحرکاتی برای درج کامل حزب‌الله در لیست "تروریسم" وجود دارد.

وی گفت: برخی کشورهای اروپایی اخیرا فعالیت حزب‌الله در دو شاخه را ممنوع کرده‌اند مثل آلمان و انگلیس که دیگر کشورهای اروپایی را به این مسئله تشویق می‌کنند. این یک گام بی سابقه در سیاست آلمان است و بر تمام کشورهای اتحادیه اروپا تأثیر می‌گذارد.

محمد گفت: فرانسه مهم‌ترین مخالف درج کامل نام حزب‌الله در لیست "تروریسم" است. اتحادیه اروپا درحال حاضر شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را "تروریستی" می‌داند نه شاخه سیاسی.
انتهای پیام
captcha