نخستین کنفرانس مجازی احیای میراث امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد
کد خبر: 3989235
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

نخستین کنفرانس مجازی احیای میراث امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد

نخستین کنفرانس احیای میراث امیرالمؤمنین(ع) به همت دبیرخانه آستان مقدس علوی و از سوی مرکز مطالعات و رسانه «مرایا» به صورت مجازی در نجف اشرف برگزار شد.

 به گزارش ایکنا به نقل از شبکه امام علی (ع)، این کنفرانس مجازی با عنوان «ایجاد دولت در میراث امام علی(ع)» و با همکاری دانشکده ادبیات دانشگاه کوفه از جمعه، 15 مرداد در بستر شبکه مجازی زوم آغاز شده و تا امروز 17 مرداد ادامه دارد.
 
فائق الشمری، عضو شورای مدیریت آستان علوی و رئیس بخش رسانه این آستان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس مجازی تأکید کرد: این کنفرانس گامی بسیار مبارک در جهت ایجاد رابطه بین اندیشمندان و محققان و به منظور شناخت سیره حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.
 
وی ادامه داد: امروز در این شرایط دشواری که امت اسلامی با آن روبه‌رو است، باید تمام تلاش خود را در راستای خدمت به نسل جوان و حفظ هویت و میراث اسلامی انجام دهیم و خدمت به وطن و حفظ هویت اصیل عربی و اسلامی بر اساس اخلاق حسنه و ادب والا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
در ادامه، حیدر الزرکانی، مدیر مرکز مطالعات و رسانه مرایا، درباره اهداف این کنفرانس اظهار کرد: در زمانی که دنیای دیجیتال حاوی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به اولین منبع دانش و شناخت تبدیل شده‌اند، اگر نگوییم که تنها منبع برای بخش وسیعی از جامعه به ویژه جوانان است که با مشکلات زیادی در زندگی خود روبه‌رو هستند، شاید خطرناک‌ترین مسئله، از دست دادن هویت و میراث اسلامی و جدایی از آن است.
 
این کنفرانس مجازی با ارائه مقالاتی از اساتید دانشگاه کوفه و پژوهشگران عراقی ادامه یافت و شخصیت‌ها و اساتید تاریخ اسلام مقالاتی درباره احیای میراث امیرالمؤمنین(ع) ارائه کردند.
 
انتهای پیام
captcha