سیدهاشم الحیدری: هدف از نهضت حسینی بازگرداندن اسلام به جامعه بود + فیلم  
کد خبر: 3989416
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
جهان در رکاب حسین(ع) / 4

سیدهاشم الحیدری: هدف از نهضت حسینی بازگرداندن اسلام به جامعه بود + فیلم  

حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری، دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق تأکید کرد: انقلاب امام حسین(ع) و نهضت حسینی، انقلابی برای نان و برق و حقوق کارمندان نبود، بلکه با هدف بازگرداندن اسلام به جایگاه خود در جامعه انجام شد.

سید هاشم الحیدری: انقلاب امام حسین (ع) انقلاب بازگرداندن اسلام به جامعه بود + فیلم  
به گزارش ایکنا، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش مجموعه ۱۰ قسمتی از سخنرانی‌های شخصیت‌های برجسته و اثرگذار جهان اسلام و تشیع با عنوان «جهان در رکاب حسین(ع)» پیرامون اهداف قیام امام حسین(ع) و آثار آن در بیداری امت اسلامی در قالب ویدئوهایی کوتاه ارائه می‌شود.
 
حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری، روحانی برجسته عراقی و دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله در چهارمین قسمت از این مجموعه، درباره اصلاحات در نهضت حسینی سخن گفته است. مشروح این سخنان که شب عاشورای سال 1442 هجری قمری بیان کرده است، ارائه می‌شود:
 

اصلاحاتی که امام حسین(ع) به آن فرا می‌خواند،‌ اصلاحات مادی و اقتصادی نبود. اصلاحات اساسی، فقط اسلام است. انقلاب امام حسین(ع) انقلابی بود که فرمود «من برای طلب اصلاح قیام کردم». اما کدام اصلاحات؟ اصلاح اسلام، اصلاح اصول، اصلاح ارزش‌های اسلامی، به معنای بازگرداندن دین اسلام به جامعه، بازگرداندن ارزش‌های اسلامی به جامعه، بازگرداندن اصول به جامعه،‌ بازگرداندن دین و معنویت به مردم و بیدارسازی مجدد مردم پس از آنکه از دین اسلام دور شده و به دنیا، مال و ثروت روی آورده و دین اسلام را ترک کرده بودند.

این هدف گرانبهای اصلاح‌گرانه، همان هدفی است که پیروز شد و آثار آن در مدت‌زمان کوتاهی پس از انقلاب امام حسین(ع) آشکار شد. در واقع، انقلاب امام حسین(ع) و نهضت حسینی، انقلابی برای نان، برق و حقوق کارمندان نبود، بلکه با هدف بازگرداندن اسلام به جایگاه خود در جامعه انجام شد. بازگرداندن دین به جان و عقل و دل‌های مردم. چرا که یزید، حاکم جور خطری برای دین اسلام بود نه خطری برای ثروت، اقتصاد، معیشت و بودجه.
 
به همین دلیل امام حسین(ع) فرمود: «با اسلام باید وداع کرد». این سخنان را از جنبه مادی، معیشتی و اقتصادی نگفته است بلکه می‌فرماید: «باید فاتحه اسلام را خواند زيرا امّت اسلام گرفتار حاکمی همانند يزيد شده است.»
 
و سزاوار است که تمام اصلاحات حقیقی، دینی و حسینی بر مدار و روش اصلاحات امام حسین(ع) باشد. بله ممکن است اوضاع مالی یک امت یا ملت یا گروه بهبود یابد اما همزمان، این امت از راه راست و دین و ارزش‌های اسلامی دور شده باشد.
 
انتهای پیام
captcha