تعویض پرچم حرم حسینی(ع) بدون مراسم انجام می‌شود
کد خبر: 3989452
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

تعویض پرچم حرم حسینی(ع) بدون مراسم انجام می‌شود

آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در اطلاعیه‌های جداگانه اعلام کردند که تعویض پرچم گنبد حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به مناسبت ماه محرم، امسال بدون مراسم انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، دبیرخانه آستان عباسی اعلام کرد که امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا، تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عباس(ع) و جایگزینی پرچم قرمز با پرچم مشکی در شب اول محرم 1443 هجری قمری بدون برگزاری مراسم خاص انجام می‌شود.
 «عقیل الشریفی»، رئیس بخش اطلاع‌رسانی آستان حسینی نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: آستان مقدس حسینی تصمیم دارد مراسم ویژه تعویض پرچم که هرسال در شب اول ماه محرم و پس از نماز مغرب و عشا به نشانه اعلام ورود به ماه حزن است را به صورت عمومی برگزار نکند.
 بر اساس اعلام خبرگزاری نینا، شریفی با بیان اینکه ورود کاروان‌ها و زائران طبق اقدامات پیشگیرانه سال گذشته خواهد بود، اشاره کرد که تعویض‌ پرچم گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) بدون دعوت از عموم مردم یا شخصیت‌ها انجام و از طریق رسانه‌ها گزارش خواهد شد.
 هرسال در شب اول ماه محرم طی مراسمی پرچم قرمز گنبد مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) طی مراسمی ویژه تعویض شده و پرچم مشکی به نشانه ورود به ماه عزای امام حسین(ع) جایگزین آن می‌شود. اما این، دومین سال متوالی است که به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم تعویض پرچم حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) با حضور عده معدودی از خادمان و بدون برگزاری مراسم ویژه برپا می‌شود.
 همچنین به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، بین‌الحرمین با پرچم‌ها و کتیبه‌های عزا سیاهپوش شد.
نافع الموسوی، رئیس بخش بین الحرمین گفت: تعداد پرچم‌های نصب شده ۵۷ پرچم به تعداد سالهای عمر امام حسین(ع) و همچنین ۴۵ کتیبه برای سیاه پوش کردن بین الحرمین است تا آماده استقبال از عزاداران باشد.
در ادامه، تصاویری از نصب پرچم‌های عزا در بین‌الحرمین را مشاهده می‌کنید:
 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Sampishro
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۱۴:۵۹
0
0
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین وعلی اهل البیت الحسین وعلی الصحاب الحسین
روحی وجسمی فداک یاحسین(ع)
captcha