حمایت شورای‌ جوامع اسلامی و حزب چپ آلمان از مسجد امام علی(ع) هامبورگ
کد خبر: 3989462
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

حمایت شورای‌ جوامع اسلامی و حزب چپ آلمان از مسجد امام علی(ع) هامبورگ

اعضای شورای جوامع اسلامی هامبورگ در بیانیه‌ای با حمایت از مسجد امام علی(ع) این شهر، به مسئولان دولت فدرال آلمان درباره افزایش اسلام‌هراسی و تحریک شهروندان علیه اسلام و مسلمانان هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از welt.de، فاتح ییلدیز، رئیس شورای جوامع اسلامی هامبورگ در این باره گفت: «چندی پیش گروهی ناشناس به مسجد امام علی(ع) حمله کردند و با رنگ قرمز بر روی دیوارهای مسجد علیه دین اسلام و مسلمانان شعارهایی را نوشتند. این اقدامات، نشان‌دهنده نفرت آشکار علیه مسلمانان است و ادامه خواهد داشت.»

او همچنین از ادعاهای گروه‌های راست افراطی درباره اسلام و مسلمانان انتقاد کرد و گفت: « ادعاهای آن‌ها کاملا بی‌معنی و پوچ است و تنها با هدف تحریک شهروندان انجام می‌شود. آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی به دروغ می‌گویند که احترام به اسلام به معنای گسترش اعدام، سنگسار و دروغ است. هر کس که چنین دیدگاهی علیه اسلام و مسلمانان را نشر می‌دهد، تنها می‌خواهد نفرت علیه مسلمانان را گسترش دهد و به آشوب و چنددستگی در جامعه دامن بزند.»

تنها اعضای شورای جوامع اسلامی هامبورگ نیستند که به حمله به مسجد امام علی(ع) و تظاهرات علیه مرکز اسلامی هامبورگ و اسلام و مسلمانان اعتراض کرده‌اند، بلکه حزب چپ آلمان نیز نسبت به این اقدامات انتقاد کرده است. در همین ارتباط، اینسا تیتین، سخنگوی امور دینی حزب چپ در پارلمان هامبورگ نسبت به افزایش حملات علیه مسلمانان هشدار داده است.

او در این باره گفت: «بحث‌های انتقادی نسبت به جوامع مذهبی مشکلی ندارد، اما اقدامات گروه‌های افراطی علیه مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی(ع)، کمپینی هدفمند علیه شهروندان مسلمان هامبورگ است. گروه‌های افراطی پس از حمله به مسجد، می‌خواهند نفرت خود علیه مرکز اسلامی هامبورگ را نیز نشان دهند. این اقدامات، صلح در جامعه را از بین می‌برد و به همزیستی فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در شهر صدمه می‌زند. چنین کمپینی بسیار خطرناک است و از گفت‌وگوی سازنده جلوگیری می‌کند.»

پس از حمله اخیر به مسجد امام علی(ع)، پلیس هامبورگ در تلاش است مجرمان را شناسایی کند. با این وجود تاکنون هیچ گروه مشخصی در ارتباط با حمله دستگیر نشده‌اند. تنها گفته شده است که مجرمان از گروه‌های راست افراطی هستند. در این شرایط، گروه‌های افراطی به راحتی اعلام کرده‌اند که هفته آینده نیز علیه مرکز اسلامی هامبورگ تظاهرات خواهند کرد. به نظر می‌رسد که این اقدامات با هدفی خاص و برنامه مشخص انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha