شرکت حافظان ۱۰ جزء به بالا در دوره تربیت مربی حفظ قرآن
کد خبر: 3989502
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

شرکت حافظان ۱۰ جزء به بالا در دوره تربیت مربی حفظ قرآن

دوره تربیت مربی حفظ قرآن ویژه حافظان ۱۰ جزء به بالا از سوی اتحادیه قرآنی استان اصفهان در مؤسسات جامعة‌القرآن‌الکریم، مهد قرآن و مشکوة در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا، پیرو ابلاغیه اتحادیه کشوری در مورد برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم، استان اصفهان اعلام آمادگی کرد که سه مؤسسه جامعة‌القرآن‌الکریم، مهد قرآن کریم و مشکاة در شهرستان نجف‌آباد، می‌توانند به ترتیب با ثبت‌نام تعداد 25، 25 و 20 نفر این دوره را برگزار کنند.

از شرایط این دوره حفظ حداقل 10 جزء قرآن کریم (داشتن مدرک آزمون اعطای مدرک تخصصی در رشته حفظ 10 جزء یا حضور در آزمون‌های ورودی) عنوان شده است.

آزمون ورودی از‌ کتاب درسنامه حفظ قرآن کریم اخذ می‌شود. حداقل سن 18 و حداکثر 50 سال از دیگر شرایط دوره است.

پنج درس شامل روش تدریس و کلاس‌داری حفظ، آموزش تدویرخوانی (ترتیل مصطلح)، فنون معلمی و روانشناسی تربیتی، کاربرد اصول روانشناسی در حفظ قرآن کریم و آشنایی با علوم قرآنی، سرفصل‌های این دوره است.

آزمون پایانی نیز پیرو دستورالعملی که ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم داده است به‌صورت کتبی، سراسری و آنلاین برگزار می‌شود. بر اساس مصوبه کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآن، برپایی دوره تربیت مربی حفظ به‌صورت مشارکتی است یعنی 50 درصد از اتحادیه کشوری به اتحادیه استانی پرداخت می‌شود و اتحادیه استانی نیز به سه مؤسسه که 75 نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند، پرداخت می‌کند.

از اهداف کلی این دوره می‌توان به شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آن‌ها جهت تدریس در دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم، ایجاد زمینه و انگیزه در مربیان تجربی حفظ قرآن کریم جهت استمرار و تداوم کسب مهارت‌های حفظ قرآن در سطوح علمی و تخصصی و انتقال مهارت‌های تدریس نظام‌مند حفظ قرآن کریم در سطح کشور اشاره کرد.

مدت طرح 138 ساعت آموزشی شامل 88 ساعت آموزش حضوری و 50 ساعت آموزش غیر حضوری است.

محل تشکیل کلاس‌های این طرح در محل مؤسسات است.

اجرای این طرح از هفته پیش آغاز شده و تا نیمه شهریورماه 1400 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha