انتشار کتاب «حمایت از مقدسات دینی در قوانین بین‌المللی» در مصر
کد خبر: 3989767
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

انتشار کتاب «حمایت از مقدسات دینی در قوانین بین‌المللی» در مصر

اداره کل کتاب مصر به تازگی کتابی با عنوان «حمایت از مقدسات دینی در قوانین بین‌المللی» نوشته دکتر جمیله رفاعی را منتشر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از البوابه نیوز، دکتر جمیله رفاعی درباره این کتاب توضیح داد: اصول قوانین بین‌المللی به حمایت از مقدسات دینی اقرار کرده است، زیرا این مسئله به حمایت افراد محدود نمی‌شود، بلکه شامل تمام اموال حفاظت شده از جمله مقدسات دینی می‌شود.
 
وی افزود: حمایت از مقدسات دینی مسئله بسیار پرمخاطره‌ای است. بنابراین لازم است با ایجاد مفاهیم کامل از این قوانین، به نقض آن پایان داد.
 
رفاعی ادامه داد: بشریت همچنان از جنگ‌ها و درگیری‌ها رنج می‌برد و این درد و رنج‌ها از خسارت زدن به دارایی‌های شخصی و اماکن عمومی فراتر رفته و به هتک حرمت مقدسات و عبادتگاه‌ها که جزئی از میراث دینی و فرهنگی ملت‌ها هستند، کشیده شده است.
 
وی اظهار کرد: با وجود حمایت از مقدسات دینی در ادیان آسمانی، این مقدسات همچنان در معرض هتک حرمت قرار دارند، لذا باید در ساز و کارهای این حمایت‌ها تجدید نظر کرد تا حفاظت از آنها تضمین شود.
 
این کتاب با مقدمه‌ای درباره اصول قوانین برای حمایت از اماکن مقدسه آغاز می‌شود و شامل سه فصل است. در فصل اول، هتک حرمت مقدسات دینی یک جنایت بین‌المللی شمرده شده است. فصل دوم نیز در خصوص مسئولیت نهادهای بین‌المللی نسبت به نقض قوانین خاص حمایت از مقدسات دینی است و فصل سوم که فصل پایانی کتاب است به پرسش و پاسخ اختصاص داده شده است.
 
جمیله رفاعی، نویسنده این کتاب دارای مدرک دکترا در رشته حقوق بین‌الملل عمومی از دانشکده حقوق دانشگاه اسکندریه و عضو انجمن حقوق بین‌المللی مصر است.
انتهای پیام
captcha