فرهنگ جهادی در بخش‌های مختلف گره‌گشایی می‌کند
کد خبر: 3989937
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

فرهنگ جهادی در بخش‌های مختلف گره‌گشایی می‌کند

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه فرهنگ جهادی در بخش‌های مختلف گره‌گشایی کرده است، گفت: جهاددانشگاهی باید بتواند فرهنگ جهادی را به کل مردم جامعه آموزش دهد.

جهاد دانشگاهی؛ فرهنگ جهادی را به جامعه القا کند

مهری سادات‌تقوی، عضو شورای شهر قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، تصریح کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی برخاسته از انقلاب همواره در حوزه‌های علمی و فناوری قدم‌های خوبی برداشته و موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است، یکی از دلایل موفقیت جهاددانشگاهی را می‌توان مدیریت جهادی به معنای واقعی دانست.

وی افزود: در عرصه‌های مختلف مشاهده کردیم که کار جهادی و حضور جهادگران توانسته اثربخش و راهگشای گره‌های مختلف باشد، جهاددانشگاهی باید بتواند با القای فرهنگ جهادی به‌کل مردم جامعه این کار را آموزش دهد.

این عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: یکی از مواردی که جهاددانشگاهی نقش اثرگذاری داشته پیوند صنعت و دانشگاه بوده است، اغلب این مشکل در فضای علمی کشور وجود داشته که علی‌رغم صرف هزینه‌های بالا تحقیقاتی صورت گرفته یا مسائل علمی موردبررسی قرار گرفته است که کاربردی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب این پژوهش‌ها مشکلات صنعت و مدیریت شهری و مشکلات در زمینه‌های مختلف کشور را بررسی نمی‌کنند درحالی‌که کارهای علمی باید برای رفع نیازها باشد، در این میان جهاد دانشگاهی ارتباط بین صنعت، علم، کار و پژوهش را ایجاد کرده است.

تقوی یادآور شد: بیشتر مسائل تحقیقاتی که توسط جهاددانشگاهی انجام می‌شود نیازهای کاربردی جامعه است که می‌تواند پرسود باشد برای کسانی که کار پژوهشی انجام می‌دهند و برای افرادی که می‌توانند بهره‌بردار باشند در زمینه‌های مختلف شهری صنعت و پزشکی می‌تواند مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری متولد دهه اخیر هستند، از سال ۹۰ فعالیتشان قوت گرفته و ایران در حوزه فناوران رشد چشمگیری داشته است؛ در این میان جهاددانشگاهی تعامل خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان، جوانان نخبه و خلاق برقرار کرده است.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: جهاددانشگاهی با راهکار و تعامل می‌تواند اتفاقات خوبی در حوزه فناوری رقم بزند، همچنین جهاد دانشگاهی از ظرفیت نیروهای جوان به‌خوبی استفاده کرده است، استفاده از فکر جوانان در جهت گام دوم انقلاب می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام
captcha