استقبال مسلمانان کانادا از تعیین مجازات علیه خشونت و تبعیض
کد خبر: 3990301
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

استقبال مسلمانان کانادا از تعیین مجازات علیه خشونت و تبعیض

آیین‌نامه ضد آزار و خشونت در ادمونتون کانادا با استقبال مسلمانان این شهر روبرو شده است. این قانون برای مرتکبان خشونت ناشی از تنفر دینی و نژادی جریمه مالی تعیین کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از  سی بی سی، مسلمانان ادمونتون از آیین نامه جدید ضد آزار و اذیت استقبال کرده‌اند. بر اساس این قانون، افرادی که دیگران را با انگیزه نفرت هدف قرار می‌دهند مجرم خواهند بود و باید 250 دلار جریمه بپردازند.

آیین نامه اماکن عمومی ادمونتون روز گذشته (چهارشنبه) اصلاح شد و از این پس، آزار و اذیت براساس نژاد و دین را به عنوان رفتارهایی که منجر به جریمه می‌شود، نیز در برمی‌گیرد. 

متخلفان برای اولین بار با جریمه 250 دلاری مجازات می‌شوند و در صورت تکرار، این جریمه دو برابر می‌شود. این آیین نامه که به اتفاق آرا از سوی کمیته خدمات عمومی و شورای این شهر تصویب شد، برای رأی‌گیری نهایی در جلسه روز دوشنبه آینده این شورا ارسال می‌شود.

در شرایطی که حملات ضد مسلمانان با انگیزه نفرت در این شهر و مناطق اطراف آن افزایش یافته است شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) از این آیین نامه استقبال کرد.

فاطمه عبدالله، مسئول روابط عمومی این شورا گفت: این قطعاً یک گام مثبت رو به جلو است. آیا نیاز بیشتری داریم؟ بله. آیا این قانون کافی است؟ خیر.

عبدالله افزود که این شورا با همتایان خود در ادمونتون کار می‌کند و در پی تهدیدها و خشونت‌های پی در پی علیه زنان مسلمان در اوایل سال جاری، از نزدیک اوضاع را تحت نظر دارد.

این اصلاحیه جدید برای اولین بار در آوریل از سوی یک عضو شورای شهر پیشنهاد شد. اسکات مک کین در پی وقوع حوادثی در ادمونتون که زنان مسلمان هدف تهدیدها و تجاوزهای عمومی قرار گرفتند این قانون را پیشنهاد کرد.

مک کین می‌گوید: ما به عنوان یک شورا می‌گوییم این اوضاع شایسته ادمونتون ما نیست. مک کین افزود که آیین نامه اصلاح شده، معیاری را تعیین می‌کند و حاوی این پیام است که درست و عادلانه نیست که برخی از مردم ادمونتون با تبعیض نژادی یا تبعیض براساس دین خود، مواجه شوند.

تعدادی از زنان مسلمان ادمونتون در ماه گذشته قربانی حملات نژادپرستانه نفرت‌انگیز شده‌اند. در آخرین حادثه در پایان ماه ژوئن در سنت آلبرت یک زن مسلمان بر اثر خشونت یک مهاجم در بیمارستان بستری شد.

همچنین یک مسجد محلی در ادمونتون با احساس افزایش تبلیغات ضد مسلمان، در ماه آگوست مجموعه‌ای از کلاس‌های دفاع شخصی را برای تقویت زنان مسلمان و ایجاد احساس امنیت در آنها برگزار کرد.

این کلاس‌ها برای زنان مسلمان که ممکن است در شرایط سیاسی و اجتماعی کنونی احساس آسیب‌پذیری کنند، مؤثر است.

انتهای پیام
captcha