دوره آموزشی پیام‌آوران صلح برای مسلمانان و مسیحیان در آلمان
کد خبر: 3990775
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

دوره آموزشی پیام‌آوران صلح برای مسلمانان و مسیحیان در آلمان

اعضای گروه «صلح مسیحی ـ اسلامی» در آلمان، پروژه جدیدی را با عنوان «آموزش پیام‌آوران صلح» آغاز کرده‌اند که هدف از آن، ایجاد فضای گفت‌وگو میان پیروان دو دین مسیحیت و اسلام و از بین‌بردن اختلافات و سوء تفاهمات میان آن‌ها است.

 به گزارش ایکنا؛ این گروه دوره‌ای آموزشی برای ۱۵ شرکت‌کننده مسیحی و مسلمان برگزار کرده است تا پیام‌آور صلح در سراسر آلمان باشند. این دوره آموزشی که از سوی وزارت کشور فدرال پشتیبانی می‌شود، تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

در این دوره به شرکت‌کنندگان، آموزش‌های مختلفی داده می‌شود تا بتوانند گفت‌وگوی بین‌دینی میان مسیحیان و مسلمانان را توسعه دهند. به عنوان مثال، آن‌ها باید روش گفت وگو برای رسیدن به صلح را تمرین کنند، آموزش عملی داشته باشند و از عبادتگاه‌های متعلق به مسیحیان و مسلمانان در آلمان که اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد، بازدید کنند.

بنا به اعلام سایت اسلامیک؛ مدیران این پروژه هفته گذشته در نشست خبری درباره اهداف آن اعلام کردند: «اعتقاد به خداوند و استفاده از رهنمودهای پیامبران الهی می‌تواند تمام انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کند. ادیان الهی می‌تواند موجب همبستگی بیشتر در جوامع شود. از این‌رو، ما می‌خواهیم با کمک آموزه‌های دینی، اختلاف در میان پیروان مذاهب، فرهنگ‌ها و گروه‌های قومی مختلف را کمرنگ کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم تا تعامل اجتماعی میان این گروه‌ها افزایش یابد. بی‌شک، بسیاری از مشکلات از طریق گفت‌وگو و میانجی‌گری حل می‌شود و این مهارتی است که می‌توان به تدریج آموخت».

در پایان این دوره، شرکت‌کنندگان مهارت کافی در راستای گفت‌وگوی بین دینی، تفکر بین فرهنگی و همدلی را به دست می‌آورند و این مهارت‌‌ها از طریق مطالعات و تجزیه و تحلیل شباهت‌ها و تعارض‌ها به دست می‌آید.

هرچند پروژه «آموزش پیام‌آوران صلح» بسیار جدید است و هنوز مشخص نیست که چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت، اما در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که ادیان الهی راه نجات بشریت باشند.

انتهای پیام
captcha