حزب‌الله: مقاومت کوه استواری است که متزلزل نمی‌شود
کد خبر: 3990785
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

حزب‌الله: مقاومت کوه استواری است که متزلزل نمی‌شود

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با تأکید بر اینکه آمریکا شریک اول تخریب لبنان است، گفت: مقاومت با علما، شهدا، مردان و زنانش طی چهل سال گذشته تاکنون توانسته یک جامعه ایمانی و دینی را بسازد که به دنبال کرامت انسانی و زندگی واقعی است و با هیچ چیز متزلزل نمی‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که امروز، آمریکا شریک اول تخریب لبنان است.

سیدهاشم صفی‌الدین در مراسم عزاداری سیدالشهداء در جنوب بیروت گفت: دشمنان امروز حیات و معیشت مردم را هدف می‌گیرند تا آنها را تسلیم کنند و بگویند دست از مقاومت و آرمان آن بردارید.

او با تأکید بر اینکه تهاجم سهمگین علیه مقاومت با همه اشکال آن جنگ جدیدی نیست اگر چه ابزارهای آن متفاوت است، گفت: مقاومت و مردم آن کوه استواری هستند که متزلزل نخواهند شد، زیرا آنها اهل صبر و پایداریند.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد: مقاومت ما در سطح لبنان و منطقه فرماندهان بزرگی را در راه خود تقدیم کرده است، کسانی که در جایگاه خدمت به مردم و جانفشانی در راه دفاع از آرمان مقاومت بوده‌اند.

شیخ صفی‌الدین تصریح کرد: آمریکا تا این حد قوی نیست؛ اما در لبنان نقاط ضعفی است و عده‌ای راه را برای آمریکاباز گذاشته‌اند؛ بنابراین ما معتقدیم که اصل مشکل لبنان داخلی است و مشکل مالی و اقتصادی را خود لبنانی‌ها به تنهایی می‌توانند حل کنند، اگر به شروط حل پایبند باشند.

وی افزود: اگر آمریکا و حامیان آن احساس کنند که مردم ما در دفاع از گزینه مقاومت کمی ضعیف نشان می‌دهند هجمه‌های خود را علیه جامعه ما بیشتر می‌کنند. اگر به همه سال‌های گذشته مراجعه کنیم آیا سالی بوده است که مقاومت و مردم آن در معرض فتنه و دام‌هایی قرار نگرفته باشند که برخی لبنانی‌ها، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و بسیاری از کشورهای دنیا و در راس آن آمریکا هم شریک آن بوده‌اند.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: درک مردم و ثبات و پایداری مردم، شرط لازم و ضروری برای تحقق آرمان دینی به معنای وسیع آن و پیروزی آن در هر رویارویی است.

شیخ صفی‌الدین با تاکید بر اینکه عظمت و استقلال لبنان در مقاومت آن است، گفت: اگر از آینده صحبت می‌کنید، آینده‌ای بدون مردم بزرگ آن وجود ندارد.

او افزود: مقاومت با علما، شهدا، مردان و زنانش طی چهل سال گذشته تاکنون توانسته یک جامعه ایمانی و دینی را بسازد که به دنبال کرامت انسانی و زندگی واقعی است.

شیخ صفی‌الدین کلید پیروزی در دنیا و آخرت را در دست مردم و اهل ایمان خواند و گفت: اسلام از طریق اقناع، استدلال و حجت و برهان و نه با اجبار است که می‌ماند و این مردم خودشان هستند که مسیر، گزینه و آینده خود را تعیین می‌کنند.

انتهای پیام
captcha