79 درصد هیئت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند
کد خبر: 3991003
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
طبق آمار سازمان تبلیغات اسلامی؛

79 درصد هیئت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند

طبق نخستین آمار سازمان تبلیغات اسلامی از نظارت‌های میدانی و گزارش‌های مردمی ماه محرم، ۷۹ درصد هیئت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

۷۹ درصد هیئت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اندبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، این سازمان نخستین آمار از نظارت‌های میدانی و گزارش‌های مردمی ماه محرم را منتشر کرد. این آمار در دو بخش «گزارش‌های مردمی» و «نظارت‌های میدانی» ارائه و وضعیت هیئت‌ها را تا تاریخ ۲۲ مردادماه تحلیل کرده است.

در پنج روز نخست ماه محرم، تعداد یک هزار و 563 گزارش مردمی به سامانه «صدای هیئت» ارسال شده که طبق آن ۸۹۹ هیئت نیاز به مناسب‌سازی بهداشتی داشتند. با قرار دادن امکانات و تسهیل شرایط، مشکل ۵۹۴ هیئت برای برگزاری مراسم حل شده و مشکل هیئت‌های باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

از سوی دیگر، بیش از دو هزار و 940 ناظر تاکنون وضعیت 12 هزار و 180 هیئت را طبق پروتکل‌های ستاد ملی کرونا بررسی کردند. در این بررسی، 9 هزار و 673 هیئت وضعیت برگزاری خوب داشتند، دو هزار و 180 هیئت تذکر شفاهی گرفتند، به ۳۱۰ هیئت تذکر کتبی داده شده و ۱۷ هیئت به مراجع انتظامی معرفی شده‌اند.

در حالی که میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به زیر ۴۰ درصد رسیده، این آمار نشان می‌دهد که هیئت‌ها حدود ۷۹ درصد دستورالعمل‌ها را رعایت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha