همه امکانات استان برای کمک به مردم بسیج شود
کد خبر: 3991236
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

همه امکانات استان برای کمک به مردم بسیج شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به شرایط حاد کرونایی در استان گفت: همه امکانات استان برای کمک به مردم بسیج شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عصر امروز بیست و پنج مردادماه در نشست شورای عالی ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی استان بوشهر که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط حاد کرونایی این استان، همه امکانات برای کمک به مردم بسیج شود.

صفایی بوشهری افزود: ظرفیت درمانی این استان از لحاظ  قابلیت بستری، منابع انسانی شامل پزشک و پرستار و بخش‌های دیگر حوزه‌های خدمات درمانی از جمله دارو، تجهیزات پزشکی با توجه به افزایش بیماران، بسیار محدود و اکنون در شرایط بسیار سخت و ناگواری قرار دارد.

وی با اشاره به فوت ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در یک روز در استان بوشهر اضافه کرد: اکنون تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا به سبب تکمیل ظرفیت تخت‌های بخش کرونایی پشت در اورژانس‌ها در انتظار پذیرش هستند و تعدادی نیز در منزل مراقبت و پرستاری می‌شوند و همین امر باعث شده که امروز استان در وضعیت حساسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: در این شرایط تلاش شده ظرفیت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان بوشهر افزایش یابد و در همین راستا با هماهنگی‌های انجام شده با فرمانده کل سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به استان بوشهر شده و خدمات آنان درخور تحسین است.

وی گفت: با تجهیز بیمارستان‌های مستقر در مناطق نظامی با دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز بیمارستان‌های نیروی هوایی و پایگاه دریایی تجهیز و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و در حال افزایش تخت‌های بستری هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: در همین راستا اعزام ۱۵ نیروی پرستاری و تامین امکانات دارویی انجام و قرار است زمینه راه‌اندازی سه بیمارستان صحرایی برای رسیدگی بیشتر به بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر با مشارکت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) استان بوشهر نیز پنج هزار کیت تشخیص فوری ویروس کرونا تأمین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار داده است.

صفایی بوشهری، از تخصیص بسته‌های بهداشتی و معیشتی خبر داد و افزود: این مجموعه فعالیت‌ها مانند حوادث سیل و زلزله نیاز به تشکیل یک کارگروه و قرارگاه مردمی دارد و درمان بیماران کرونایی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر به تنهایی در این شرایط اگر پشتیبانی نشود، جوابگو نیست.

وی گفت: تلاش می‌شود با تشکیل ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی در استان بوشهر به هر طریق ممکن امکانات تجمیع و مدیریت و در خدمت جامعه هدف قرار داده شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در این شرایط باید با همراهی و هم افزایی به مردم کمک شود تا این‌طور سردرگم نباشند و بر کادر درمان نیز فشار وارد نشود چون این مراکز درمانی و نیروهای آنها محدود هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha