برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایام محرم در یمن
کد خبر: 3991377
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایام محرم در یمن

برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان، روز گذشته (دوشنبه) در استان‌های الحدیده و صنعا در یمن برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سبأ نت، در مراسم فرهنگی عاشورایی استان الحدیده یمن که دیروز 25 مردادماه به همت دفتر نظارتی اداره منطقه المنصوریه در استان الحدیده برگزار شد، عامر علی عامر، مدیر این اداره در سخنانی با تاکید بر اهمیت پیروی از راه و روش امام حسین(ع) و انقلاب ایشان در مبارزه با ظلم و استکبار، اظهار کرد که واقعه عاشورا فرصتی مهم برای عبرت گرفتن و جدا کردن حق از باطل است.
 
در این مراسم، چند تن از مسئولان منطقه درباره قیام امام حسین(ع) و دروسی که از این قیام گرفته می‌شود سخنرانی کردند و در ادامه قصایدی در این زمینه قرائت شد.
 
در همین رابطه، اداره منطقه المیناء واقع در استان الحدیده نیز مراسمی عاشورایی با شعار «خون بر شمشیر پیروز است» برگزار کرد.
 
عبدالله الهادی، مدیر این اداره در سخنانی بر اهمیت برگزاری مراسم عاشورایی برای ایجاد ارتباط میان مردم یمن و حضرت سید الشهدا(ع) و درس گرفتن از قیام ایشان تاکید کرد.
 
در این مراسم که اعضای شورای محله، شیوخ و افراد سرشناس منطقه المیناء حضور داشتند، اشعاری در رثای امام حسین(ع) قرائت شد.
 
همچنین مراسمی مشابه در منطقه الدریهمی استان الحدیده به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) برگزار شد و سخنرانان به بیان فضائل امام سوم شیعیان(ع) و سیره ایشان در مبارزه با ظالمان و مستکبران پرداختند.
 
در صنعا، پایتخت یمن نیز برنامه‌های فرهنگی عاشورایی با عنوان «هیهات منا الذلة» برگزار شد.
 
در این مراسم که در محله‌های سنحان، جحانه، بنی مطر، بنی حشیش و الطیال، در صنعا برگزار شد، بر اهمیت توجه به عاشورا و الهام گیری از آن و گرفتن درس عبرت از واقعه عاشورا و مقابله با طاغوتیان و مستکبران تاکید شد.
 
شرکت کنندگان و سخنرانان در این مراسم اعلام کردند که امام حسین(ع) جان گرانبهای خود را برای اعتلای کلمه «الله» و جدایی حق از باطل و مقابله با ظالمان فدا کرد.
 
شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت ایستادگی و پایداری در برابر متجاوزان و اشغالگران و شکست دادن توطئه‌های آنان علیه ملت یمن تاکید کردند.

آماده// برگزاری برنامه های فرهنگی ایام محرم در یمن 
انتهای پیام
captcha