مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اولویت اصلی مقاومت است
کد خبر: 3991734
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
سیدحسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورا:

مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اولویت اصلی مقاومت است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در روز عاشورای حسینی، به مسائل مهم منطقه و لبنان پرداخت و تأکید کرد که مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اولویت اصلی مقاومت است.

به گزارش ایکنا، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود با اشاره به قیام امام حسین (ع) و مصائب رخ داده در روز عاشورا گفت: ما در سالروز این واقعه دردناک و جانسوز به بیان هدف خود و تجدید مواضع خود در سطح منطقه و در سطح لبنان خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی مقاومت مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین، کشورهای عربی، سوریه و لبنان است، تصریح کرد: ما بر ایستادن در کنار مردم فلسطین در کرانه باختری، بخش محاصره شده (غزه) و بیت‌المقدس پافشاری می‌کنیم و همچنین خواهان مقاومت و ایستادگی در کنار مردم فلسطین به منظور تحقق آرمان آن‌ها در بازپس‌گیری سرزمین خود از نهر تا بحر هستیم. ما بی‌صبرانه منتظر روزی هستیم که اشغالگران صهیونیست سرزمین فلسطین را ترک کنند.

سیدحسن نصرالله درباره خطراتی که قدس شریف و مقدسات مسلمانان را تهدید می‌کند، گفت: ما خواهان ایجاد یک توازن منطقه‌ای برای حمایت از قدس و مقدسات آن هستیم و معتقدیم که حفاظت از اماکن مقدس وظیفه کل محور مقاومت و نه فقط فلسطینی‌هاست. ما از گروه‌های مقاومت عراقی به خاطر ابراز تمایل برای حفاظت از اماکن مقدس در فلسطین تقدیر می‌کنیم. ترس صهیونیست‌ها از مقاومت در برابر عراق و هرگونه نقش عراق در جنگ بسیار زیاد است و همکاری نیروهای مقاومت در منطقه در کنار مقاومت در فلسطین، امید به آزادی فلسطین را  تقویت خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: در عاشورای حسینی طبیعی است که استکبار و سلطه آمریکا را رد کنیم. آمریکا سرمنشأ استبداد، بی‌عدالتی و بردگی در جهان است.

وی با تأکید بر اینکه ثروت‌های این منطقه و همه‌ چیز در آن باید منحصراً برای مردم آن و به دور از هرگونه چپاول و غارت آمریکا باشد، گفت: حاکمیت در منطقه ما باید متعلق به مردم و دولت‌های آن و همچنین ثروت، آب، نفت و زمین آن نیز باید در اختیار مردم و دولت‌های منتخب آن‌ها باشد.

نصرالله درباره خروج نیروهای آمریکایی از کشورهای مختلف منطقه نیز سخن گفت: در عراق، به برکت خون دو شهید و دو فرمانده، یعنی ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی، تصمیم بر این است که  نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال خاک این کشور را ترک کنند.

وی با بیان اینکه پس از شکست آمریکا در افغانستان، چشم‌ها به اشغالگری آمریکا در عراق و سوریه دوخته شده، گفت: تصمیم عراق برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور دستاوردی بزرگ است و عراقی‌ها باید با بررسی تجربه افغانستان، درباره مسئله همکاری با مشاوران و آموزش آمریکایی تجدیدنظر کنند.

سیدحسن نصرالله درباره جایگاه حشدالشعبی در عراق نیز گفت: آنچه از عراق در برابر هرگونه تهدیدی محافظت می‌کند، حشدالشعبی است که اساس آن برمبنای تقواست.

وی این سازمان را یکی از بزرگ‌ترین تجلیات و تجسم پاسخ به فتوای مرجع دینی در نجف دانست و تأکید کرد که حشدالشعبی باید تقویت، تحکیم و حمایت شود، زیرا بخش بزرگی از تضمین امنیت عراق در آینده بر دوش این گروه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره حضور آمریکایی‌ها در سوریه نیز با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها که دلیل ماندن آنها در شمال سوریه کمک به مبارزه با داعش است، این ادعا را پوچ و دروغ خواند و گفت: دولت‌های منطقه قادرند به پدیده داعش پایان دهند و نیازی به هیچ‌گونه کمک آمریکایی ندارند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی خود توسعه داعش را تسهیل کرده و به حرکت آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر کمک می‌کنند، تأکید کرد که نیروهای آمریکایی باید شرق فرات را ترک کنند.

نصرالله هدف آمریکایی‌ها از حضوردر شرق سوریه را سرقت نفت این کشور دانست و تأکید کرد که اشغالگران آمریکایی ناچار باید از سوریه خارج شوند تا سرزمین و نفت آن به سوریه بازگردد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درادامه به اوضاع یمن اشاره و تأکید کرد که تجاوز آمریکا و عربستان علیه یمن باید متوقف شود و آن‌ها نمی‌توانند به اهداف خود در این کشور برسند.

وی همچنین بر ایستادگی در کنار مردم مظلوم بحرین که علمای آن‌ها در زندانند، و همواره حامی فلسطین هستند، تأکید کرد.  

سیدحسن نصرالله درباره جایگاه مقاومت در لبنان نیز گفت: به  دوست و دشمن درباره قدرت، ظرفیت و استواری مقاومت در لبنان اطمینان می‌دهیم و هیچ‌کس نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند. 

وی تأکید کرد: ما بیش از هر زمان دیگر به درستی تصمیم خود برای ادامه مقاومت و به نزدیک بودن پیروزی خود ایمان داریم.

سیدحسن نصرالله درباره اوضاع داخلی لبنان و تشکیل دولت گفت: در داخل و خارج کسانی هستند که سعی می‌کنند ما را مسئول شکست دولت جلوه دهند، اما این درست نیست. ما نیز مانند دیگر لبنانی‌ها، منتظر هستیم و با امیدواری در انتظار نتیجه جلسات جاری بین رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر منتخب هستیم.

 وی تأکید کرد که ایران هرگز در تشکیل یا عدم تشکیل هیچ دولتی در لبنان دخالت نکرده است، اما سایر طرف‌های خارجی این کار را انجام می‌دهند. نصرالله با اشاره به کشف  میلیون‌ها ليتر بنزين و گازوئيل توسط نيروهاي امنيتي، بحران کنونی را ساختگی دانست و تصریح کرد که وضعیت در لبنان باید به‌طور جدی، محکم و مصمم کنترل شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با مطرح کردن این سؤال که آیا رفتار مقامات دولتی سوء مدیریت است یا اقدامی عمدی برای ناامیدی لبنانی‌ها، از دولت لبنان و نیروهای امنیتی خواست با انحصارطلبان و دیگر مجرمان برخورد کنند. 

سیدحسن نصرالله همچنین با بیان اینکه نخستین کشتی لبنانی حامل سوخت از ایران به لبنان عازم شده، تصریح کرد که همه مقدمات کار به پایان رسیده و به برکت امام حسین (ع) طی چند ساعت دیگر این کشتی  به لبنان خواهد رسید.

وی همچنین اعلام کرد که پس‌ از این کشتی، محموله‌های دیگری نیز به لبنان خواهد رسید و تنها شامل یک کشتی نخواهد بود و  خطاب به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها گفت: از نخستین لحظه حرکت کشتی به سمت لبنان ما آن را قلمرو لبنان می‌دانیم.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ما مردمی هستیم که اجازه نمی دهیم کسی ما را تحقیر کند. هیچ‌کس در آزمودن ما خطا نکند، زیرا موضوع به غرور مردم ما پیوند خورده است.

وی افزود: ما از آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس‌جمهور اسلامی ایران به خاطر حمایت دائمی آن‌ها از لبنان تشکر و قدردانی می‌کنیم و از حمایت دائمی ایران از مردم لبنان و همچنین مقاومت برای آزادی سرزمینمان و دفع تجاوز نیز سپاسگزاریم.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه ایران، علیرغم محاصره، تحریم‌ها و فشارهای موجود بر آن هرگز متحدان خود را رها نکرده و دوستان خود را نیز سرخورده نکرده، گفت: دست بریده شهید قاسم سلیمانی در محوطه فرودگاه عراق گواه این است که ایران دوستان خود را رها نمی‌کند.

وی همچنین تأکید کرد: در چهل سال گذشته، ایران در امور لبنان دخالت نکرده است، اختیار ما به دست خود ماست و ما ابزار دست یا برده کسی نیستم اما طرف‌های دیگر در لبنان هستند که اربابانی دارند.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: کار درست این است که دولت لبنان مسئولیت خود را انجام دهد و با وجود نارضایتی خود به آن کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه در لبنان می‌گذرد جنگ اقتصادی به سود اسرائیل است، تأکید کرد که سفارت آمریکا این جنگ اقتصادی و رسانه‌ای علیه لبنان را اداره می‌کند و پشت پرده این اقدامات است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه که سفارت آمریکا در لبنان نمایندگی دیپلماتیک نیست، بلکه محل دسیسه چینی علیه مردم لبنان است، خطاب به آمریکایی‌ها گفت که سفارت شما در بیروت مانند گذشته شکست می‌خورد.

وی به کسانی که به آمریکایی‌ها و سفارت آن‌ها در بیروت اعتماد دارند گفت که تجربه افغانستان را در نظر بگیرند و خطاب به افراد وابسته به آمریکایی‌ها تصریح کرد: آن‌ها سگ‌های دست‌آموز خود را از شما برای خود باارزش‌تر می‌دانند. تنها گزینه پیش روی لبنانی‌ها اتحاد و همکاری برای نجات کشور است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه ما عزم، اراده و تداوم راه خود را از امام حسین (ع)، یارانش و شهدای کربلا آموخته‌ایم، تصریح کرد: هیچ‌کس نباید در تجربه ما، در هیچ جنگی چه نظامی، اقتصادی و امنیتی ارزیابی خطایی داشته باشد. ما مردم شهادت هستیم و وقتی در نبردی هستیم، اسلام، آرمان، مقدسات یا ملت خود را رها نمی‌کنیم. نسل مقاومت با طوفان‌ها، تهدیدها یا شرایط دشوار متزلزل نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha