توئیت نخست‌وزیر هند درباره امام حسین(ع)
کد خبر: 3991955
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

توئیت نخست‌وزیر هند درباره امام حسین(ع)

نخست‌وزیر هند به مناسبت دهم محرم‌الحرام و سالروز شهادت امام حسین(ع) در توئیتی شجاعت و تعهد امام سوم شیعیان را گرامی داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ما به یاد ایثار، شجاعت و تعهد حضرت امام حسین علیه السلام به عدالت هستیم».

نخست‌وزیر هند افزود: «ایشان اهمیت بسیاری برای صلح و برابری اجتماعی قائل بودند».
 
نارندرا مودی در پیام خود اضافه کرد: «تأکید امام حسین(ع) بر برابری و انصاف ارزشمند است و سرچشمه امید برای بسیاری از مردم است».

نخست‌وزیر هند پیش از این نیز در مراسم عزاداری حسینی شرکت کرده بود.

شیعیان هند در ماه‌های محرم و صفر و به ویژه در دهه عاشورا با علاقه فراوانی، برنامه‌های مختلف و ویژه‌ای را برگزار می‌کنند.

در ایام ماه محرم مساجد، حسینیه‌ها و مراکز مذهبی در سراسر این کشور شاهد حضور میلیون‌ها نفر از شیعیان و مسلمانانی است که با حضور در مراسم عزاداری و سوگواری عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت (ع) ابراز می‌دارند.

تعداد شیعیان هند ۳۵ درصد از کل جمعیت ۲۲۵ میلیونی مسلمان این کشور تخمین زده شده‌است که جمعیتی افزون‌بر ۸۰ میلیون نفر را شامل می‌شود. شهر‌ها و روستا‌های فراوانی که تعداد قابل ملاحظه جمعیت آنان را شیعیان تشکیل می‌دهند در هند وجود دارد و هرساله مراسم باشکوهی در ایام محرم در شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود.

همچنین نهضت امام حسین (ع) درمیان سیاستمداران و اندیشمندان شبه قاره هند طرفداران بسیاری دارد و جملات ماندگاری از متفکران هندی در این خصوص منتشر شده است.
 
مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نیز با حضور ده‌ها هزار نفر از شیعیان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در برخی شهرها و مناطق هند برگزار شد.
انتهای پیام
captcha