عقاید نسل جوان تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته است
کد خبر: 3992004
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

عقاید نسل جوان تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عقاید نسل جوان تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته است، گفت: فضای مجازی می‌تواند محلی برای تقویت عقاید و افکار درست جوانان نسبت به فرهنگ عاشورا و اسلام ناب محمدی و هم فرصتی برای دشمنان به منظور تخریب نهضت عاشورا باشد، بنابراین باید از آن برای اعتلای دین و اسلام استفاده شود.

عقاید نسل جوان تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام دیرباز، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته، 29 مردادماه در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه اعظم زنجان، با بیان اینکه کهنه‌ شدن برای واقعه عاشورا معنا ندارد و هر روز ابعاد تازه‌ای از آن آشکار می‌شود، اظهار کرد: ما برای مرگ عزیزان سال‌ها عزاداری و گریه نمی‌کنیم ولی برای شهادت امام حسین(ع) و یارانش هزار و ۴۰۰ سال است که عزاداری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در ماه محرم با سیاه‌پوش کردن خانه‌ها و اهدای احسان و نذری در عزاداری سیدالشهدا شریک می‌‌شوند، ابراز کرد: مردم به واقعه عاشورا و فلسفه جنگ امام حسین(ع) با یزیدیان اعتقاد دارند و می‌دانند که امام حسین(ع) برای اهداف عالیه شهید شدند.

این کارشناس دینی عقاید باطل را از بمب اتمی کشنده‌تر خواند و گفت: در روز عاشورا مردم نادان و دشمنان امام حسین (ع) به پیکر مبارک شهدای کربلا سنگ می‌زدند و روزه می‌گرفتند و این نشان می‌دهد که عقیده آنها بسیار پوچ و واهی بود.

وی با بیان اینکه انسان شناسی و عقیده صحیح داشتن سخت است، تاکید کرد: فضای مجازی انسان‌شناسی و عقیده درست داشتن را نشان نمی‌دهد، در این فضا معاندان و دشمنان نظام و اسلام می‌خواهند عقیده جوانان را به واقعه عاشورا و اسلام سست و کمرنگ کنند و در این میان جوانان قبل از تأیید هر مطلبی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنند باید از کارشناس مربوطه مشاوره بگیرند و بعد آن را قبول کنند.

دیرباز تصریح کرد: فضای مجازی می‌تواند محلی برای تقویت عقاید و افکار درست جوانان نسبت به فرهنگ عاشورا و اسلام ناب محمدی و هم فرصتی برای دشمنان به منظور تخریب نهضت عاشورا باشد، بنابراین باید از فضای مجازی برای اعتلای دین و اسلام استفاده شود. فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای دشمن است تا فرهنگ و فلسفه عاشورا را در جوامع اسلامی بد جلوه دهد ولی نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه طرح جمع خوانی قرآن در حسینیه اعظم زنجان همزمان با شهادت امام حسین (ع) کار بسیار خوبی است، یاد آورشد: انجام چنین کارهایی باید تداوم داشته و تقویت شود؛ چرا که تقویت و در اعتلای فرهنگ عاشورایی بسیار موثر است. در قرآن کریم ۶۰۰ آیه در مورد قوانین جنگ است، ما در دنیای اسلام اسارت نداریم و امام علی (ع) در جنگ با دشمنان اسیران را بعد از جنگ رها کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رمز محبوبیت تبعیت و پیروی از  ولایت و خداود است، بیان کرد: باید تبعیت از خداوند و ولایت در زندگی ما اوج بزند. عزاداری برای سیدالشهداء (ع) در ماه محرم را باید فرصتی مناسب برای سبک کردن قلب و روح از گناهان قلمداد کرد.

انتهای پیام
captcha