دست از چندگانه‌سازی امور برداریم
کد خبر: 3992111
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

دست از چندگانه‌سازی امور برداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد: دست از دوگانه یا چندگانه‌سازی در خصوص اقدامات برداریم، این رفتارها فقط فرافکنی و واگذاری مسئولیت را به دنبال دارد، هر فرد در هر جایگاهی نسبت به جامعه، خودش و سلامت مردم مسئول است و با قرار دادن افراد مقابل همدیگر راه به جایی نخواهیم برد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، ۳۰ مرداد در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به وقوع جریان قمه‌زنی، اظهار کرد: انجام قمه‌زنی در مراسم عزاداری اتفاق ناخوشایندی است و بنا بر فتوای مقام معظم رهبری فعل حرام و براساس قانون جرمی مشهود است و متاسفانه استان مرکزی نیز جزو استان‌هایی است که این فعل حرام در آن رخ داده است و مسئولیت برعهده ماست که با این جرم مشهود مقابله کنیم. اگر برخوردی صورت نگیرد مجددا تکرار می‌شود، نباید این افراد را رها کرد، چراکه چهره شهر را کدر کردند و باید با کار بد برخورد جدی صورت گیرد.

وی ضروت اتحاد در انجام امور مختلف را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: دست از دوگانه یا چندگانه‌سازی در خصوص اقدامات برداریم، این رفتارها فقط فرافکنی و واگذاری مسئولیت را به دنبال دارد، هر فرد در هر جایگاهی نسبت به جامعه، خودش و سلامت مردم مسئول است و با قرار دادن افراد مقابل همدیگر راه به جایی نخواهیم برد. وضعیت در اپیدمی‌ها به‌گونه‌ای نیست که با آسیب دیدن منطقه‌ای، منطقه دیگر در امان باشد. به جای چندگانه‌سازی باید به هم کمک کنیم، کرونا مشکلی جهانی است و نباید بار مسئولیت را به دوش دیگری انداخت.

اکرمی تأکید کرد: در مدیریت اپیدمی همه ارگان‌های جامعه مسئولیت دارند. چرا زمانی که عیب‌ها و نقاط ضعف بیان می‌شود واکنش نشان می‌دهیم، در صورتیکه باید نواقص را پذیرفت، اگر ایرادی وجود نداشت که روزانه ۶۰۰ فوتی ناشی از کرونا نداشتیم، بهترست به جای واکنش نامطلوب نسبت به بیان ایرادها به سمت رفع نواقص حرکت کنیم. همچنین برای جابجایی و حمل بار مشکلی در استان وجود ندارد و گل‌کاران محلاتی می‌توانند بدون مشکل و با کسب مجوز از سوی فرمانداری جابجایی گل را داشته باشند.

سرهنگ یوسف سپهوند، جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه در تعطیلات اخیر ۱۲۷۴ خودروی غیربومی عودت داده شدند، اظهار کرد: در روزهای اخیر ۱۰۲۰ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی به شکل دستی و ۵۵۴ مورد جریمه با دوربین ثبت شده است. همچنین ۸۸۹ مورد به شکل دستی و ۶ مورد با دوربین جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال و در ۱۶۳ مورد با دوربین و ۴۰۱۶ مورد به شکل دستی جریمه یک میلیون تومانی صادر شد.

وی افزود: با وجود پیگیری‌ها و ممانعت‌ها در خصوص قمه‌زنی‌ها، اما این اتفاق رخ داد، کنترل ۱۰۰ نفر سختی برای نیروی انتظامی ندارد، اما به هرحال لازم است که برخورد جدی‌تری صورت گیرد هرچند که لیدر این مراسم از جانب نیروی انتظامی به دستگاه قضا معرفی شد.

انتهای پیام
captcha