راه‌اندازی مجمع خیرین در مناطق / خدمات گرم‌خانه‌ها شبانه‌روزی شده است
کد خبر: 3992288
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
جوادی‌یگانه در صحن شورای شهر گزارش داد؛

راه‌اندازی مجمع خیرین در مناطق / خدمات گرم‌خانه‌ها شبانه‌روزی شده است

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به تشریح عملکرد این معاونت در صحن شورای اسلامی شهر تهران پرداخت و گفت: باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران و مجمع خیرین مناطق 22 گانه راه‌اندازی شده است؛ همچنین خدمات در گرم‌خانه‌ها شبانه‌روزی شده و پویش چهارراه کودک اجرایی شده است.

عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در صحن شورای شهربه گزارش ایکنا، محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، امروز 31 مردادماه در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

جوادی‌یگانه در این جلسه گفت: گستردگی حوزه اجتماعی از لحاظ ساختار بسیار زیاد است و این معاونت گسترده‌ترین سازمان شهرداری تهران است و این فضا در سازمان تقریبا شناخته شده نیست. در گزارش امروز تلاش دارم این گستردگی را نشان دهم.

جوادی‌یگانه ادامه داد: تلاش کردیم که نگاه جامعی به همه حوزه‌های اجتماعی داشته باشیم. معاونت اجتماعی پیش از انقلاب وجود داشته، ولی از سال ۷۱ در ساختار شهرداری تهران شکل گرفته است. در این دوره ۳۰ ساله اقدامات فراوانی در حوزه اجتماعی شکل گرفته است.

وی افزود: در مجموع ۶۵ عدد گزارش تحت عنوان فرهنگ شهر منتشر شد و در حال حاضر این گزارش‌ها در سایت معاونت قابل دسترسی است. در مجموعه گزارش‌هایی که امروز ارائه می‌شود، پیشنهادات و اطلاعاتی نیز وجود دارد که به افرادی که بعد از این در معاونت مسئولیت خواهند داشت کمک خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: تقریباً نیمی از دوره ۳۰ ماهه مسئولیت بنده در معاونت با دوران شیوع ویروس کرونا همزمان شد. در دوره شیوع بیماری کرونا عملاً امکان فعالیت در حوزه اجتماعی وجود نداشت.

وی در ادامه در مورد مسائل مالی در معاونت نیز گفت: مجموعه برج میلاد و سازمان ورزش تقریباً تمام درآمد خود را از دست دادند. به سازمان ورزش می‌توانستیم کمک کنیم ولی در سال ۹۹ امکان کمک مالی به برج میلاد وجود نداشت، چون ردیف بودجه نداشتیم. البته معاونت اجتماعی و فرهنگی تلاش کرد تا خود را با شرایط کرونا سازگار کند.

جوادی‌یگانه اظهار کرد: برای ارزیابی حوزه اجتماعی علاوه بر عملکرد، رویکرد نیز مهم است. شهرداری تهران 343 سرای محله و 190 سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر دارد و 20 مددسرا، 2 سامان‌سرا و 10 مجتمع بهاران نیز در پایتخت دایر است. همچنین، 56 مجموعه آبی و 163 مجموعه غیرآبی، زیرمجموعه سازمان ورزش است.

وی ادامه داد: اقدامات رویکردی ما در شهرداری بر مبنای عدالت توزیعی، التیام‌بخشی، مشارکت اجتماعی و نشاط اجتماعی بوده است که برگزاری نوروزگاه، شادستان، کنسرت آنلاین و مسابقات نقاشی شهری که من دوست دارم، همچنین، کوچه‌های دوستی از جمله این موارد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران ادامه داد: برای مقابله با کرونا، شش بوستان فرامنطقه‌ای به عنوان مرکز واکسیناسیون خودرویی راه‌اندازی شده و 22 سوله بحران و مجموعه ورزشی در این زمینه فعال است.

جوادی‌یگانه گفت: برای محرم نیز علاوه بر کمک به 1400 مسجد تهران برای سیاهپوشی، حمایت از خانه مداحان نیز انجام گرفت و نمایشگاه عطر سیب نیز برگزار شد. همچنین 280 برنامه کوچه‌های حسینی اجرا و از 200 پیرغلام و خادم حسینی نیز تقدیر به عمل آمد.  

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران به احداث دو گرمخانه ویژه مردان و زنان در مناطق 5 و 12 در سال 98 اشاره کرد و گفت: باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران و مجمع خیرین مناطق 22 گانه نیز راه‌اندازی شده است؛ همچنین خدمات در گرم‌خانه‌ها شبانه‌روزی شده و پویش چهارراه کودک اجرایی شده است.

وی بیان کرد: رویکرد اجتماعی و فرهنگی به همه مسائل مدیریت شهری و وجود برنامه‌های شفاف و انگیزشی برای آحاد مردم از رویکردهای تهران 1400 بوده و افزایش زیست‌پذیری شهری، همچنین نگاه به سیر تاریخی یکصد ساله شهر و تحقق عدالت اجتماعی در خدمات‌دهی از اهداف کلی رویکرد تهران 1400 است. برهمین مبنا، دو پویش اصلی جان تو جان شهر و پویش نور، شهر و امید ویژه اعیاد مذهبی برگزار شد.

برای دریافت فایل عملکرد معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اینجا کلیک کنید!

انتهای پیام
captcha