معلمان قرآن مشمول قانون استخدام آموزش و پرورش در برابر مجلس تجمع کردند + فیلم
کد خبر: 3992471
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

معلمان قرآن مشمول قانون استخدام آموزش و پرورش در برابر مجلس تجمع کردند + فیلم

جمعی از معلمان قرآن، نیروهای طرح امین و طلاب مبلغ برای پیگیری مراحل استخدامی خود در آموزش و پرورش در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، جمعی از معلمان قرآن، نیروهای طرح امین و طلاب مبلغ که مشمولان قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استخدام در آموزش و پرورش هستند، اما هنوز کارهای استخدامی آنها صورت نگرفته است صبح امروز، اول شهریورماه، روبروی مجلس شورای اسلام تجمع کردند.

این افراد برای استخدام در آموزش و پرورش، بدون ابلاغیه و سند مالی (قبل از سال ۹۲) در مدارس دولتی و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، مشغول به خدمت بوده‌اند. (با استناد به قانون الحاق یك تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تكلیف استخدامی معلمین قرآن، طرح امین، طلاب مبلغ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ و شیوه‌نامه‌های شماره ۱۶۰۱۵۰ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۲، ۱۴۰/۴۰ مورخ ۱۳۹۹/۹/۵ و ۱۴۰/۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ وزارت آموزش و پرورش)در حالی که در آن برهه زمانی، حق‌الزحمه این افراد از محل دریافت مشارکت‌های مردمی و سازوکار مدرسه، مستقیم از سوی مدیر مدرسه یا دارالقرآن‌ پرداخت شده و این‌گونه قید سند مالی و ابلاغیه و ساعت کاری، که در بخشنامه ذکر شده، شامل این افراد نشده است.

معلمان قرآن مشمول قانون استخدام در آموزش و پروش جلوی مجلس تجمع کردند

بدون داشتن سند مالی و ابلاغیه، هیچ یک از معلمان قرآنی نامبرده شامل بخشنامه مربوطه نشده و از آزمون یکم مردادماه ۱۴۰۰ جامانده‌اند. البته برخی از این افراد، حتی بعضاً سند مالی، ابلاغیه و ساعت کار داشته و تائیدیه شهرستان محل خدمت خود را نیز دارند، ولی به دلیل کوتاهی در ارسال به موقع مستندات از سوی برخی از مسئولان آن شهرستان، به آزمون نرسیدند.

از جمله مهم ترین مشکلاتی که این افراد با آن مواجه شده و بارها در رسانه‌ها آن را مطرح کرده‌اند، می‌توان به «محدودیت مهلت ثبت‌نام و معلق نگاه داشتن پرونده‌ها به مدت دو الی سه هفته در ادارات شهرستان و استان»، «تفسیر به رأی بخشنامه جذب نیرو در هر یک از ادارات آموزش و پرورش شهرستان و استان‌ها و در نتیجه عملکرد متفاوت هر یک از استان‌ها و عدم شرایط یکسان برای همه؛ به عنوان‌ مثال در برخی استان‌ها فقط نامه مدیر برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون کافی بوده است، اما در برخی استان‌ها سند مالی و ابلاغیه و... درخواست شده است»، «عدم همکاری مدیر مدرسه به دلیل بازنشستگی مدیر قبلی، جابجایی مدرسه، امحا مدارک و ...»، «عدم اطلاع‌رسانی در رفع نواقص پرونده از سوی اداره شهرستان و استان»، «عدم ارسال به موقع اسامی بعد از تأیید کارگروه شهرستان و اداره‌کل به وزارت آ.پ» و ...اشاره کرد.

معلمان قرآن مشمول قانون استخدام آموزش و پرورش در برابر مجلس تجمع کردند + فیلم

امید است که در شرایط بحرانی و پیک پنجم کرونا، نمایندگان ملت با اقدام به موقع و اعلام شنیده شدن اعتراض این عزیزان، مانع صرف هزینه زیاد و رنج دوباره سفر این افراد به تهران شده و در اسرع وقت، تعیین تکلیف انجام دهند. ایکنا به واسطه رسالت خود آماده شنیدن و پیگیری مشکلات این زحمت‌کشان خواهد بود.

فیلم سخنرانی یکی از این معلمان، در برابر خانه ملت را در ذیل مشاهده کنید.

انتهای پیام
captcha