برگزاری مسابقه ضبط قرآن با قرائات عشر در مصر
کد خبر: 3992857
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

برگزاری مسابقه ضبط قرآن با قرائات عشر در مصر

مسجد جامع الازهر از آغاز مرحله مقدماتی مسابقه انتخاب برترین قاریان مصر برای ضبط قرآن با قرائات عشر و روایات‌ بیست‌گانه قرآن خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المصری الیوم، 450 قاری در این رقابت شرکت می‌کنند و این مسابقات به مدت 16 روز تا 14 سپتامبر 2021 (23 شهریورماه) ادامه دارد.

شرکت‌کنندگان در این رقابت در 48 جلسه و به صورت سه جلسه در روز با یکدیگر رقابت می‌کنند و هر روز از ساعت 9 صبح به وقت محلی مسابقات آغاز می‌شود و تا 15 ادامه دارد.

کمیته‌ای از داوران، اساتید و کارشناسان علم قرائت و صوت و لحن بر مسابقات نظارت دارند و با همکاری کمیته ارزیابی قرآن الازهر برترین قاریان را برای ضبط قرآن با قرائات عشر انتخاب خواهند کرد.

در پایان این رقابت برترین قاریان شناسایی و معرفی خواهند شد و با کشف استعدادهای برتر در قرائت و به منظور غنای هر چه بیشتر مجموعه صوتی تلاوت‌های قاریان در مصر، کل قرآن با صوت آنان و با قرائات عشر و روایات بیست‌گانه قرآن که در جهان عرب مرسوم است، ضبط می‌شود.

قرائات عشر، 10 شیوه تلاوت قرآن کریم است که علمای علم قرائت برای تشخیص سبک‌های تلاوت آن را تعیین کرده‌اند و هر یک از این شیوه‌ها را دو راوی، روایت کرده‌اند که در مجموع به روایات بیست‌گانه قرآن مشهور شده است.

انتهای پیام
captcha