تحصن کودکان غزه در محکومیت محاصره رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3993080
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

تحصن کودکان غزه در محکومیت محاصره رژیم صهیونیستی

صدها کودک فلسطینی در تحصن مقابل دیوار حایل میان بیت حانون و ایرز در شمال نوار غزه، ادامه محاصره رژیم صهیونیستی و بسته شدن گذرگاه‌ها را محکوم کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، کودکان غزه به دعوت گروه‌های کار ملی و اسلامی فلسطین این تحصن را برگزار کردند. این گروه‌ها در دو پیام به زبان‌های عربی و انگلیسی از کودکان سراسر جهان خواستند محاصره غزه را محکوم کنند.
 
احمد ابوعسکر، نوجوان 12 ساله فلسطینی که در این تحصن شرکت کرده بود، در سخنانی گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌خواهد غزه را خاموش کرده و با ادامه محاصره که همه ابعاد زندگی اهالی آن را تحت تأثیر قرار داده است، غزه را در تاریکی غم و محرومیت فرو ببرد. ما در معرض توطئه جدیدی قرار داریم که برای از بین بردن زندگی‌مان و محرومیت از حقوقی که همه کودکان جهان از آن بهره می‌برند، طراحی شده است.
 
ابوعسکر تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به زودی نتایج تجاوزها و محاصره‌ کودکان غزه و سلب آزادی ما را خواهد دید. وی از سازمان‌های حقوق بشری و مؤسسات بین‌المللی خواستار محاکمه کسانی شد که با رژیم صهیونیستی همکاری کرده و در این محاصره ظالمانه و قطع برق و بستن گذرگاه‌ها با این رژیم مشارکت می‌کنند.
 
شایان ذکر است که بیش از 2 میلیون فلسطینی در نوار غزه در شرایط معیشتی بسیار دشواری زندگی می‌کنند که به دلیل 15 سال محاصره از سوی رژیم صهیونیستی به وجود آمده است.
انتهای پیام
captcha