کاهش 4.5 میلیونی جمعیت اقلیت مسلمان اویغور تا سال 2040
کد خبر: 3993176
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

کاهش 4.5 میلیونی جمعیت اقلیت مسلمان اویغور تا سال 2040

طبق آخرین تحقیق منتشر شده در مجله دانشگاهی آسیای مرکزی (Central Asia Survey) چاپ بریتانیا، جمعیت اقلیت مسلمان اویغور به دلیل سیاست‌های دولت چین، تا سال 2040 با کاهشی 4.5 میلیونی رو به رو خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از PHYS،  بر اساس این تحقیق، علت اصلی کاهش جمعیت اقلیت مسلمان اویغور سیاست‌های دولت چین است.؛ این دولت عمداً جمعیت اویغورها را از طریق کنترل اجباری زاد و ولد ، انتقال اجباری شهروندان و بازداشت در اردوگاه‌های بازآموزی کاهش می‌دهد.

به گفته آدریان زنز(Adrian Zenz)، عضو ارشد مؤسسه مطالعات چین در بنیاد یادبود قربانیان کمونیسم (Victims of Communism Memorial Foundation)، که این تحقیق را انجام داده، سیاست‌های دولت چین می‌تواند تا سال 2040 جان 2.6 تا 4.5 میلیون اویغور را بگیرد.

در سال 2018، این عضو ارشد موسسه مطالعات چین در بنیاد یادبود قربانیان کمونیسم، شواهدی را منتشر کرد که نشان داد بیش از یک میلیون نفر اویغور در اردوگاه‌هایی که دولت چین از آنها به عنوان اردوگاه‌های بازآموزی تعریف می‌کند ، بازداشت شده‌اند.

بیش از 10 میلیون اویغور در قلمرو خودمختار سین کیانگ، در شمال غربی چین زندگی می‌کنند. اویغورها اکثراً مسلمان هستند و بیشتر به مردم آسیای مرکزی شباهت دارند.

دولت چین در ابتدا وجود این اردوگاه‌ها را تکذیب کرد ولی بعدا از این کار به عنوان اقدامی ضروری در برابر تروریسم و خشونت‌های جدایی طلبانه در منطقه سین کیانگ دفاع کرد.

انتهای پیام
captcha