مکرون در حرم امام موسی کاظم(ع) + عکس و‌ فیلم
کد خبر: 3993608
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴

مکرون در حرم امام موسی کاظم(ع) + عکس و‌ فیلم

رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر خود به عراق که به منظور حضور در کنفرانس مشترک بغداد انجام شد، به همراه نخست وزیر عراق وارد حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(اینا)، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفر خود به عراق، به همراه نخست وزیر این کشور به دیدار حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) مشرف شد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق بامداد یکشنبه، ۷ شهریور در این باره، اعلام کرد که الکاظمی و مکرون اواخر شامگاه شنبه به وقت محلی، حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام محمد جواد(ع) در منطقه کاظمین در شمال شهر بغداد را زیارت کردند.
نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری فرانسه ضمن دیدار با مسئولان آستان مقدس کاظمین(ع)، از کتابخانه آستان نیز بازدید کردند.

«کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت»، شنبه با مشارکت کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.

در این کنفرانس علاوه بر کشورهای همجوار عراق به جز سوریه، کشورهای مصر، قطر، امارات، ترکیه، عربستان و فرانسه حضور داشتند. این کنفرانس در چارچوب طرح و برنامه‌های عراق برای بهبود روابط خود با کشورهای منطقه و به ویژه عربستان برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین شرکت‌کنندگان در این اجلاس به شمار می‌رفت و ریاست هیئت ایرانی را در این اجلاس حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران برعهده داشت.در ادامه تصاویری از حضور رییس‌جمهور فرانسه در محل آستان مقدس امام موسی کاظم(ع) را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha